Alleen de beste vakmannen

donderdag 29 december 2022

Onze vakmannen

Met ons nauwe screening proces en het bijhouden van onze samenwerking vertrouwen wij er op dat we bekwame, goede, eerlijke vakmannen online hebben staan. Zo kunnen nieuwe vakmannen maar drie klussen oppakken en wachten we af totdat deze naar behoren zijn uitgevoerd voordat zij volledig toegang krijgen tot het platform. We zetten elke maand meerdere vakmannen offline die niet aan onze verwachting voldoen. Wij verwachten dat de vakmannen goed met de klanten communiceren, dat ze de klus naar behoren uitvoeren, dat ze klantvriendelijk zijn en dat ze met respect omgaan met ons platform. 

Onze vakmannen scoren gemiddeld een 4,6 van de 5. Komt de review score van een vakman onder de 4 dan komt deze vakman in 'quarantaine' dan gaan we actief helpen om de score te verbeteren. Gaat de review score echter verder naar beneden (onder 3,6) dan nemen we afscheid. Elke maand roepen we ook een vakman van de maand uit, deze wordt uitgestuurd in de nieuwsbrief naar al onze vakmannen en krijgen hun eigen plekje op de Zoofy Hall of Fame

alleen de beste vakmannen

Het aanmelden als vakman

Een vakman kan zich bij ons aanmelden door de app te downloaden en zijn gegevens in te voeren. Het vakman team controleert alle aanmeldingen zorgvuldig. Ze controleren de KvK van de vakman, of de aanmelding overeenkomt met de geüploade foto van het paspoort of de ID, vragen een portfolio van het werk op en doen grondig onderzoek of er klachten online staan over het bedrijf of over de persoon. Wanneer alles er goed uit ziet, wij geen gekke meldingen terug kunnen vinden en online het bedrijf te vinden is als een geprezen klusbedrijf, dan start de samenwerking. Voordat de eerste klus zal plaatsvinden wordt de vakman opgebeld om te bespreken of er nog vragen zijn en wat informatie te delen over hoe wij de samenwerking voor ons zien.

De samenwerking

Tijdens de samenwerking houden we de prestaties van de vakmannen nauw in de gaten. We houden bij wat voor reviews ze ontvangen, bij een score onder de 3,6 komen vakmannen direct offline te staan. We weten dan dat de samenwerking dan niet goed verloopt, we waarderen het daarom enorm wanneer klanten hun mening delen over de ervaring met de vakman. Het klantenservice team houdt bij hoeveel en wat voor soort klachten een vakman krijgt. Een keertje een afspraak vergeten kan gebeuren, dat is menselijk. Wanneer we merken dat een vakman regelmatig niet komt opdagen bij klussen roept dat wel vraagtekens bij ons op. 

Als wij in de omgang met de vakman of uit klachten van klanten merken dat er problemen ontstaan gaan we het gesprek aan met de vakman om in te zien wat het probleem is. Ditzelfde doen we wanneer een review score onder de 4 komt. We coachen vakmannen om beter contact te onderhouden met de klant om kleine irritaties die uiteindelijk voor grotere problemen kunnen zorgen te kunnen voorkomen. 

Zoofy's missie

De missie van Zoofy is om Fast, Easy & Reliable ofwel snel, gemakkelijk en betrouwbaar te zijn. Voor de eerste twee punten is Zoofy voornamelijk verantwoordelijk, deze taak moeten wij elke dag in overweging nemen bij het opzetten en uitbreiden van ons platform. Voor de laatste en belangrijkste, betrouwbaarheid, is het van belang dat niet alleen wij, maar ook jij als vakman, voor kwaliteit staat. Hierom hebben wij een streng deurbeleid en helpen daar waar we kunnen vakmannen om een goede score op te bouwen. Alleen zo blijven de beste vakmannen over op het platform.