Hoe werkt Zoofy?
Iedere klus in en om het huis zo gefikst. Zoofy is het grootste online klusplatform waar je direct tegen vaststaande tarieven een door ons gescreende vakman bestelt voor het uitvoeren van een klus. Van loodgieterswerk tot elektraklussen. Voor al jouw klussen die je snel opgelost wilt hebben kun je bij ons terecht. Wekelijks verwerken wij duizenden klusaanvragen door vraag en aanbod in een hoog tempo aan elkaar te matchen.
Zoofy is geen vergelijkingssite waar je vrijblijvend (meerdere) offertes kan aanvragen. Bij ons maak je direct een afspraak voor het uitvoeren van een klus op het moment dat jou het beste uitkomt. Wij maken het jou daarbij zo makkelijk mogelijk om snel de juiste vakman voor jou klus te vinden.
Je kunt een vakman bestellen via onze website. Je selecteert (zoekt) de klus die je wilt laten uitvoeren. Daarna voer je jouw adresgegevens in en kiest het moment waarop je geholpen wilt worden. Wij delen jouw gegevens alleen met de vakman die jouw klus oppakt en bij je langskomt om de klus te fiksen. Om jouw aanvraag te activeren moet je deze alleen nog bevestigen via de email die je van ons krijgt, direct na het invoeren van jouw gegevens.
Is jouw aanvraag door een vakman geaccepteerd dan krijg je direct een bevestigingsmail van de afspraak. Daarin staat het tijdvak van twee uur waarbinnen je de vakman kan verwachten. Hou er rekening mee dat de minimale afname voor elke klus 1 uur is.
Let op: we zijn een online bedrijf en geloven in het gemak dat internet biedt. Telefonisch een afspraak inplannen vinden wij om die reden eigenlijk heel erg ouderwets en doen we liever niet.
Via de website kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week een afspraak maken. Kies je voor een spoedaanvraag dan komt een vakman je binnen 24 uur (maar meestal dezelfde dag) nog helpen. Voor alle andere momenten kun je afspraken inplannen van 08.00 uur tot 18.00 uur.
Alle vakmannen die in jouw regio voor jouw klus in aanmerking komen, krijgen een melding van jouw aanvraag. Op basis van de door jou opgegeven datum en tijd, klus en omschrijving bepalen ze of ze jouw klus kunnen uitvoeren. Wij zijn landelijk actief en houden je per email op de hoogte van het proces. Al gaat het in verreweg de meeste gevallen snel en goed, het blijft wel altijd een kwestie van vraag en aanbod. 100% garantie dat jouw aanvraag wordt opgepakt kunnen wij niet geven. Bij grote drukte of in sommige, minder bewoonde delen van Nederland kan het voorkomen dat we helaas niet snel genoeg iemand voor je vinden. Je kunt dan altijd kiezen voor een andere datum en het vrijblijvend nog eens proberen. Als wij zelf een alternatief hebben gevonden laten wij je dat weten.
Wij zijn landelijk actief. Overal in Nederland kun je via onze site een aanvraag doen.
Ja! Jij of iemand anders moet aanwezig zijn om de vakman binnen te laten. Of je vervolgens gedurende de uitvoer van de klus ook aanwezig bent, is aan jou. Wij raden je wel altijd aan om tot na afronding van de klus thuis te blijven.
Let op: is er niemand thuis en staat de vakman voor een dichte deur dan vragen wij of hij jou belt of een bericht stuurt. Hij zal vervolgens maximaal 20 minuten in de buurt van jouw locatie wachten. Daarna mag hij 1 uur arbeidsloon in rekening brengen wegens misgelopen inkomsten.
Ons platform brengt professionele vakmensen op een eenvoudige manier in contact met klanten die een klus graag uitgevoerd willen hebben. Zonder gedoe met heen en weer bellen, het opvragen van offertes, of het scrollen door eindeloze reviews. Dat is snel en makkelijk!
Wanneer jij jouw aanvraag verstuurt zien de vakmannen in hun app waar een klus te doen is. Ze zien daarbij de naam van de klus, de omschrijving, en een locatie (zonder huisnummer!).
Heeft een vakman tijd om jou te helpen dan zal hij de klus accepteren. Daarna ontvangt hij pas alle contactgegevens (naam, adres, telefoonnummer) die hij nodig heeft om de klus succesvol uit te voeren.
De vakmannen die actief zijn op Zoofy zijn allemaal geregistreerd bij de Kamer van Koophandel. Verreweg de meesten werken als ZZP'er. Wanneer zij zich bij Zoofy aanmelden worden zij vooraf door ons gescreend. Wij kijken bijvoorbeeld of we online geen rare zaken of klachten tegenkomen en vragen bij twijfels altijd een portfolio op. Zo doen wij ons uiterste best om alleen goede vakmensen toe te laten.
Staat een vakman online, dan houden wij zijn prestaties goed in te gaten. Om die reden ontvang je na uitvoering van een klus altijd een email waarin wij je vragen om de vakman te beoordelen. Aan de hand van die beoordelingen houden wij voor iedere vakman een score bij. Scoort hij (en soms zij) een onvoldoende (een score van minder dan 3,6 uit 5) dan staken we per direct de samenwerking.
Wij werken elke dag hard om alles zo goed mogelijk te laten verlopen. Ben je na afloop van de klus toch niet helemaal tevreden dan doen wij ons uiterste best om dit voor je op te lossen. Is het probleem waarvoor de vakman kwam niet opgelost of is de klus simpelweg niet goed uitgevoerd, dan kun je (mogelijk) een beroep doen op onze komt-goed-garantie.
Lees er hier meer over.
Let op: alleen wanneer je de klus volledig via Zoofy laat verlopen kunnen wij ondersteuning bieden. Betaal om die reden nooit direct aan de vakman maar altijd aan ons via de betaallink die je ontvang per sms of email.
Vertrouwen, veiligheid en kwaliteit nemen wij serieus. Van onze vakmannen eisen wij om die reden dat zij zelf een goede aansprakelijkheidsverzekering hebben afgesloten. De vakman is en blijft verantwoordelijk voor de uitvoering van de klus en is altijd de eerste persoon die aangesproken dient te worden. Is dat niet mogelijk, dan bieden wij een vangnet. Zoofy heeft daarvoor zelf ook een verzekering afgesloten voor gevolgschade. Hier kun je mogelijk aanspraak op maken, maar bijvoorbeeld wel alleen in het geval van grote materiële schade als gevolg van een (verkeerd) uitgevoerde klus.
Lees er hier meer over.
Let op: alleen wanneer je de klus volledig via Zoofy laat verlopen kunnen wij ondersteuning bieden. Betaal om die reden nooit direct aan de vakman maar altijd aan ons via de betaallink die je ontvang per sms of email.
Flexibiliteit en gemak vinden wij belangrijk. Wij begrijpen dat we in drukke tijden leven en dat afspraken snel kunnen wijzigen. Maar te kort van te voren afspraken afzeggen heeft gevolgen voor de vakman die daardoor inkomsten misloopt.
- Zolang jouw aanvraag niet is opgepakt door een vakman kun je gratis annuleren of de datum wijzigen.
Annuleren doe je zelf via de statuspagina van jouw klus.
Deze pagina bereik je via de groene knop in de bevestigingsmail die je van ons ontvangt.
Is jouw klus wel al opgepakt door een vakman, dan gelden de volgende regels:
-
- Is jouw klus opgepakt dan kun je tot 48 uur voor de afspraak gratis annuleren.
- Annuleer je de afspraak binnen 48 uur voor de afgesproken datum en is de vakman nog niet onderweg dan brengt Zoofy je service kosten in rekening.
- Annuleer je de afspraak binnen 48 uur en is de vakman al onderweg dan mag de vakman je 1 uur arbeidsloon en de geldende service fee in rekening brengen.
Spoedaanvragen die zijn opgepakt kun je om die reden nooit kosteloos annuleren.
Voor opgepakte klussen ga je naar de statuspagina. Daar staat een speciaal telefoonnummer dat je vervolgens kan bellen.
LET OP: tussen 18:00 uur 's avonds en 08:00 uur 's ochtends zijn wij telefonisch niet bereikbaar Bel ons in dat geval de volgende ochtend.
Staat jouw klus nergens op onze site, dan kun je in dat geval kiezen voor de optie 'per uur' en de klus zo duidelijk mogelijk omschrijven. Bijvoorbeeld:
- Loodgieter per uur voor alle water en gas gerelateerde klussen
- Elektricien per uur voor alle elektra klussen
- CV monteur per uur voor alle verwarming en cv-ketel klussen
- Klusjesman per uur voor alle klusjes gerelateerd aan onderhoud en reparatie van kleine zaken in huis
- Timmerman per uur voor alles wat te maken heeft met hout of het plaatsen van tussenwanden.
- etc
Tip: gebruik de zoekfunctie op de site door termen in te typen als 'kraan vervangen', 'verstopping oplossen', 'muur verven'.
Onze collega’s van klantenservice gebruiken email om bijna alle vragen te beantwoorden. Zij zijn 7 dagen per week aanwezig. Op maandag tot en met vrijdag van 08.00 uur tot 18.00 uur. Op zaterdag en zondag van 09.00 tot 17.00 uur.
Over jouw klus
Ja, nadat je jouw klusaanvraag hebt verzonden ontvang je van ons nog een mail. Via die mail ga je naar de statuspagina voor jouw klus. Daar kun je een aanvraag eventueel annuleren of wijzigen zolang deze nog niet is opgepakt door een vakman. Is jouw klus opgepakt dan ontvang je een bevestigingsmail van de aanvraag en kun je op de statuspagina zien wie je komt helpen, hoe hij (of heel soms zij) is beoordeeld door andere klanten en hoe je de vakman kan bereiken.
Zodra jouw klus is opgepakt ontvang je van ons een bevestigingsmail met daarin de naam van de vakman en zijn telefoonnummer. Wij vragen de vakman altijd om voor de afspraak alvast contact met jou op te nemen. Maar ons advies is om daar niet op te wachten wanneer je zelf al vragen hebt. Bel de vakman dus gerust zelf. Op die manier kun je de klus alvast doorspreken.
Zolang jouw aanvraag niet is opgepakt door een vakman kun je gratis annuleren of de datum wijzigen. Annuleren doe je dan zelf via de statuspagina van jouw klus.
Deze pagina bereik je via de groene knop in de bevestigingsmail die je van ons ontvangt.
Is jouw klus wel al opgepakt door een vakman, dan gelden de volgende regels:
-
- Is jouw klus opgepakt dan kun je tot 48 uur voor de afspraak gratis annuleren.
- Annuleer je de afspraak binnen 48 uur voor de afgesproken datum en is de vakman nog niet onderweg dan brengt Zoofy je de volledige service kosten in rekening.
- Annuleer je de afspraak binnen 48 uur en is de vakman al onderweg dan mag de vakman je 1 uur arbeidsloon en de geldende service fee in rekening brengen.
Spoedaanvragen die zijn opgepakt kun je om die reden nooit kosteloos annuleren.
Voor opgepakte klussen ga je naar de statuspagina. Daar staat een speciaal telefoonnummer dat je vervolgens kan bellen.
LET OP: tussen 18:00 uur 's avonds en 08:00 uur 's ochtends zijn wij telefonisch niet bereikbaar Bel ons in dat geval de volgende ochtend.
Zolang jouw aanvraag nog niet is opgepakt kun je de datum en tijd wijzigen. Dit kan alleen via de statuspagina van jouw klus. Deze pagina bereik je via de groene knop in de mail die je van ons ontvangt. Na de wijziging versturen we jouw aanvraag opnieuw naar onze vakmensen. Wanneer jouw klus is opgepakt door een vakman dan staat de afspraak. Deze is dan niet meer te wijzigen.
Bij een spoedklus komt een vakman binnen 24 uur (maar meestal dezelfde dag) nog naar jou toe om te helpen. Wij houden deze aanvraag extra goed in de gaten omdat haast geboden is. Wij zijn daarbij wel afhankelijk van de beschikbaarheid van de aangesloten vakmensen op dat moment. Wij streven ernaar om je binnen 20 minuten een bevestiging van de afspraak te mailen. Lukt dat niet, dan nemen wij contact met jou op.
Let op: is jouw spoedaanvraag opgepakt door een vakman dan kun je deze niet meer gratis annuleren. De vakman mag in dat geval 1 uur arbeidsloon in rekening brengen.
Zoofy is geen vergelijkingssite waar je vrijblijvend offertes kan aanvragen. Bij ons maak je direct een afspraak voor het uitvoeren van een klus tegen een vastgesteld tarief op het moment dat jou het beste uitkomt. Aan het opstellen van een professionele offerte is een vakman tijd (en dus geld) kwijt. Niemand werkt tenslotte gratis. Staat nergens aangegeven dat je eerst een offerte wil ontvangen, dan mag de vakman 1 uur arbeidsloon in rekening brengen voor de tijd die hij kwijt is aan het langskomen, het inschatten van de situatie en inmeten van maten. De vakman dient daarna wel een professionele offerte op te stellen. Ga je akkoord met zijn voorstel dan zal hij het gerekende uur in mindering brengen na uitvoering van de klus.
Wil je toch een vrijblijvende offerte ontvangen, dan dien je dit duidelijk in de omschrijving te vermelden. Op die manier kunnen de vakmannen bepalen of ze interesse hebben in jouw aanvraag. Wordt jouw aanvraag alsnog opgepakt dan gaan wij er van uit dat de vakman heeft gelezen dat het om een vrijblijvende offerte gaat en zal hij geen kosten in rekening brengen. Bij een vrijblijvende offerte brengen wij je wel altijd de servicekosten in rekening.
Wanneer je geen bevestiging van jouw aanvraag per e-mail hebt ontvangen, check dan altijd je spam folder of ongewenste e-mail folder. Mocht de mail daar ook niet instaan, dan hebben wij waarschijnlijk een foutief mailadres. Stuur dan een e-mail met jouw postcode en klusomschrijving naar info@zoofy.nl Wij zorgen dan dat dit zo spoedig mogelijk wordt aangepast.
Let op: heb je wel een mail ontvangen maar nog geen bevestiging van de afspraak. Kijk dan op de statuspagina van jouw aanvraag om het proces in de gaten te houden. Deze pagina bereik je via de groene knop in de mail die je van ons ontvangt.
Dat is uiteraard aan jou om te bepalen. Regel je zelf het materiaal dan is dat misschien wat gedoe maar ben je meestal wel voordeliger uit. Wanneer je de vakman vraagt om materiaal te halen dan maakt hij daarvoor kosten (tijd en benzine) die hij mag doorberekenen in de vorm van een toeslag. Dit is de normale gang van zaken. Zodra je de contactgegevens van de vakman ontvangt, vragen wij je om hem te bellen zodat je de details van de klus kan doorspreken.
Let op: komt de vakman op de klus en blijkt ter plekke dat er materiaal nodig is waarvan hij niet op de hoogte was dan zal hij de tijd die hij kwijt is aan het halen van materialen bij jou in rekening brengen. Maak om die reden van tevoren duidelijke afspraken!
De garantietermijn verschilt per klus. Op installatie en montage zit een standaard garantie termijn van twee maanden. In bijzondere omstandigheden kan hiervan worden afgeweken. De exacte garantietermijn kun je altijd het beste bespreken met de vakman die de klus bij jou komt fiksen. Voor noodreparaties zal bijvoorbeeld slechts een zeer beperkte garantietermijn gelden. Zodra jouw klus is opgepakt ontvang je de contactgegevens van de vakman die komt helpen. Je kunt hem altijd van tevoren bellen om de details van de klus te bespreken.
Facturen & betalen
Na afronding van de klus voert de vakman alle gegevens in op onze app. Hij geeft daarbij aan hoeveel het arbeidsloon bedraagt en wat het bedrag is voor materiaal. Is hij klaar met invoeren, dan zal hij de gegevens verzenden. Op dat moment ontvang je van ons per email een factuur met daarin een betaallink. Ook ontvang je per sms een Tikkie waarmee je de factuur direct kan voldoen.
Let op: alleen wanneer je de klus volledig via Zoofy laat verlopen kunnen wij ondersteuning bieden. Betaal om die reden nooit direct aan de vakman maar altijd aan ons via de betaallink die je ontvang per sms of email.
Je betaalt altijd aan Zoofy. Dat kan via de betaallink die je van ons per email en sms ontvangt. Betaal nooit direct aan de vakman. Wij houden het van jouw ontvangen bedrag nog een tijdje vast voordat wij het vrijgegeven aan de vakman. Dit biedt jou en ons de verzekering dat de klus ook echt goed is uitgevoerd.
Let op: alleen wanneer je de klus volledig via Zoofy laat verlopen kunnen wij ondersteuning bieden. Betaal om die reden nooit direct aan de vakman maar altijd aan ons via de betaallink die je ontvang per sms of email.
De vakman mag de parkeerkosten aan je doorberekenen. Deze kosten staan dan apart op de factuur die je per mail ontvangt na de klus.
Als jij de aanvraag doet voor een klus, ben jij voor de vakman de opdrachtgever. Simpel gezegd: jouw naam staat op de factuur en dus ben jij verantwoordelijk voor de betaling ervan. Zoofy en de vakman staan geheel buiten afspraken die een huurder maakt met zijn of haar verhuurder.
Nee, helaas kan dat niet. De persoon die de klus aanvraagt is verantwoordelijk voor de betaling van de factuur. Jij bent voor de vakman de opdrachtgever en jouw naam staat op de factuur. Je kunt de factuur betalen aan Zoofy en vervolgens indienen bij de verzekeraar. Deze zal het geld dan naar jouw rekening overmaken.
Nee, dit is niet mogelijk. Na afronding van de klus ontvang je direct per e-mail een factuur. Ook ontvang je per sms een betaalverzoek van Tikkie. Direct na ontvangst dien je de factuur te betalen.
Wanneer de klus naar tevredenheid is afgerond, vragen wij je om direct af te rekenen via iDeal of Tikkie. De dienst is dan tenslotte ook geleverd.
Het ontvangen bedrag houden wij nog een tijdje vast voordat wij het vrijgeven aan de vakman. Dat is een geruststellend idee voor jou in het geval er later toch iets niet helemaal goed is gegaan.
Blijft de directe betaling toch uit, dan hanteren wij een betalingstermijn van 6 dagen. Je ontvangt dan vanzelf een herinnering. Bij een eventuele tweede herinnering brengen wij €7,50 administratiekosten in rekening. Dit doen wij omdat wij dan extra kosten moeten maken.
Let op: alleen wanneer je de klus volledig via Zoofy laat verlopen kunnen wij ondersteuning bieden. Betaal om die reden nooit direct aan de vakman maar altijd aan ons via de betaallink die je ontvang per sms of email.
Tarieven
Tarieven kunnen verschillen per categorie en per klus. Je ziet de geldende tarieven altijd vooraf staan bij het aanvragen van een klus. Voor sommige klussen hanteren wij uurtarieven. Voor bepaalde klussen geldt een vaste prijs of een m2 prijs. Wij proberen je op die manier vooraf zo goed mogelijk te informeren. Zo kun je vaak al zelf een goede inschatting maken van wat iets gaat kosten. Bij sommige klussen tonen wij ook een calculator die je zal voorzien van een richtprijs.
Hou er wel rekening mee dat de minimale afname voor iedere klus 1 arbeidsuur is. Dit doen we omdat het voor een vakman wel moet lonen om ook voor een kleinere klus naar jou toe te komen.
Alle prijzen die wij hanteren zijn gebaseerd op gemiddelden die wij ontvangen van de bij ons aangesloten vakmensen. Tarieven kunnen soms van dag tot dag verschillen en zijn afhankelijk van het tijdstip en de drukte op het moment. Voordat jij jouw aanvraag plaatst tonen we je altijd de geldende tarieven zodat je daar altijd van op de hoogte brengt.
Nee, bij Zoofy doen we niet aan voorrijkosten. Dit is ook de afspraak die wij hebben gemaakt met de vakmensen. Voorrijkosten (of reiskosten naar de afspraak toe) zijn niet nodig, omdat wij alleen werken met lokale vakmannen. Als een klus te ver uit hun buurt is, hebben ze de vrijheid om jouw aanvraag niet te accepteren.
Zoofy is een platform dat jouw klusaanvraag direct uitstuurt naar een van de 6000 vakmensen die bij ons zijn aangesloten. Achter de schermen werkt een team hard zodat jij zo snel mogelijk een goede vakman weet te vinden. Daarvoor is een heel systeem gebouwd. Er wordt daarnaast gebeld en gesms't. Al deze inspanningen kosten geld. De service fee dekt een deel van die kosten en zorgt ervoor dat wij er alles aan kunnen doen om jouw klus tot een goed eindresultaat te brengen.
In het geval van een spoedklus trekken wij alle registers op en willen wij dat jij zo snel mogelijk geholpen wordt en weet waar je aan toe bent. Vakmannen vragen voor spoedservice een hoger tarief. Zij schuiven in hun agenda om jou zo snel mogelijk te helpen. Vaak zetten zij ander werk daarvoor opzij. De tarieven kunnen fluctueren en tonen wij altijd voor dat je jouw aanvraag verstuurt.
Problemen met jouw klus
Nadat je klus is geaccepteerd ontvang je direct per email de gegevens van de vakman die je komt helpen. Hou rekening met volgende:
- Gebruik altijd alleen het telefoonnummer dat je van ons krijgt om contact op te nemen met de vakman;
- Krijg je de vakman niet telefonisch te pakken, stuur hem dan een sms of whatsapp met het verzoek jou terug te bellen;
- Vakmensen zijn drukke mensen. Het kan voorkomen dat ze bezig zijn met een klus of onderweg zijn naar een andere afspraak waardoor ze niet direct kunnen reageren.
Is er iets aan de hand dat echt niet kan wachten, neem dan contact op met onze klantenservice. Bij spoed zullen wij snel reageren.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw vakman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen op peil te houden. Vakmannen die onvoldoende scoren verwijderen wij van het platform.
Wij verwachten dat de vakmannen op ons platform zich houden aan de geldende afspraken en zich professioneel gedragen. Op tijd komen hoort daar ook bij. In de bevestigingsmail staat het tijdvak van 2 uur waar binnen de vakman bij je langs komt.
Is het tijdvak verstreken en is de vakman nog steeds afwezig wacht dan nog 15 tot 20 minuten voordat je contact met ons opneemt. Probeer de vakman zelf eerst nog te bereiken.
Mogelijk is er sprake van overmacht (een onverwachte gebeurtenis zoals bijvoorbeeld autopech of een ongeluk) waardoor hij verlaat is.
We begrijpen dat onnodig wachten vervelend is en wij bieden daarvoor onze excuses aan. Blijft de vakman onbereikbaar en is hij na de wachttijd nog niet aanwezig, neem dan met spoed contact met ons op.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw vakman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen op peil te houden. Vakmannen die onvoldoende scoren verwijderen wij van het platform.
De vakman heeft jouw klus opgepakt en geeft daarmee aan dat hij op het door jou gekozen tijdstip aanwezig zal zijn. Alleen met jouw toestemming kan hij de afspraak verzetten. Tot 48 uur van tevoren kan hij een klus alleen met een dringende reden via ons afmelden. In het geval dat gebeurt zullen wij altijd contact met jou opnemen en dienen wij ervoor te zorgen dat je alsnog geholpen wordt.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw vakman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen op peil te houden. Vakmannen die onvoldoende scoren verwijderen wij van het platform.
Bespreek altijd duidelijk van tevoren met de vakman of er materiaal nodig is. Hij kan zich dan goed voorbereiden. Zijn hier afspraken over gemaakt en komt de vakman toch niet goed voorbereid aan bij de klus, dan bieden wij daarvoor onze excuses aan. Vraag de vakman om het probleem alsnog op te lossen zonder daarvoor extra tijd in rekening te brengen.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw vakman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen op peil te houden. Vakmannen die onvoldoende scoren verwijderen wij van het platform.
Klachten kunnen enkel per e-mail via info@zoofy.nl worden ingediend, telefonisch is dit helaas niet mogelijk. De reden hiervoor is dat we je graag willen helpen door alle gegevens die relevant zijn erbij te zoeken. Daarnaast moeten wij in sommige gevallen een klacht of probleem bespreken met een derde partij. In het belang van alle partijen, willen wij graag alles zwart op wit hebben. Dit om misverstanden te voorkomen.
De vakman is verantwoordelijk voor de goede afronding van de klus. Als je tóch niet tevreden bent over het eindresultaat, zeg dit dan direct tegen de vakman of meldt het uiterlijk binnen 72 uur na ontvangst van de factuur per e-mail bij ons. De vakman kan het probleem in de meeste gevallen alsnog direct voor je oplossen. Wij dringen daar bij hem/haar altijd op aan. In sommige gevallen sturen wij een andere vakman op het probleem alsnog op te lossen. Dit staat ook duidelijk beschreven in onze voorwaarden.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw vakman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen op peil te houden. Vakmannen die onvoldoende scoren verwijderen wij van het platform.
Problemen met de vakman
Dat is heel vervelend om te horen. Wij vragen de bij ons aangesloten vakmannen uiteraard om goed werk te leveren en zetten klanttevredenheid daarbij voorop. De vakman is verantwoordelijk voor de goede afronding van de klus. Als je tóch niet tevreden bent over het eindresultaat, zeg dit dan direct tegen de vakman of meldt het uiterlijk binnen 72 uur na ontvangst van de factuur per e-mail bij ons.
Betreft het een klein probleem dan kun je alsnog proberen om het samen met de vakman op te lossen. Hij heeft ook altijd het recht op een tweede kans om het werk alsnog naar behoren uit te voeren.
Kom je er echt niet samen uit, neem dan contact met ons op. In sommige gevallen sturen wij een andere vakman op het probleem alsnog op te lossen en kun je wellicht aanspraak maken op onze komt-goed-garantie. Lees daar hier meer over of bekijk onze voorwaarden.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw vakman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen op peil te houden. Vakmannen die onvoldoende scoren verwijderen wij van het platform.
De vakman is verantwoordelijk voor de goede afronding van de klus en zal dit dan ook naar behoren dienen af te ronden. Probeer er altijd eerst met de vakman uit te komen en sluit uit dat er geen sprake is van miscommunicatie of een misverstand.
In sommige gevallen is het niet mogelijk voor de vakman om de klus in 1x af te ronden. Bijvoorbeeld wanneer er een onderdeel besteld en vervangen moet worden of wanneer een muur eerst nog moet drogen. Vraag de vakman dan altijd om te wachten met het opstellen van de factuur totdat de klus volledig naar tevredenheid is afgerond en betaal nooit tussentijds aan de vakman. Alleen wanneer je de klus volledig via Zoofy laat lopen kunnen wij je ondersteuning bieden. Betaal om die reden altijd alleen aan Zoofy.
Kom je er echt niet samen uit, neem dan contact met ons op. In sommige gevallen sturen wij een andere vakman op het probleem alsnog op te lossen.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw vakman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen op peil te houden. Vakmannen die onvoldoende scoren verwijderen wij van het platform.
Dat is een doodzonde en daarvoor onze excuses. Dit is niet hoe een vakman te werk hoort te gaan. Neem hiervoor direct contact met ons op. Dan zoeken we samen naar een oplossing. Vaak kunnen we je alsnog helpen door een andere vakman te sturen. Wij hopen dat je ons in ieder geval nog een kans wilt geven om dit recht te zetten.
Wij nemen deze klacht zeer serieus en doorgaans is dit voor ons aanleiding om de samenwerking met de vakman per direct te staken.
Dit is een vervelende situatie waarvoor onze excuses. Meld de schade altijd direct tegen de vakman of meldt het uiterlijk binnen 72 uur na ontvangst van de factuur per e-mail bij ons. De vakman is verantwoordelijk voor een goede afronding van de klus. Wij eisen van hem dat hij een geldende aansprakelijkheidsverzekering heeft waar hij een beroep op kan doen. Is dit toch niet het geval dan bieden wij een vangnet en kunnen wij wellicht een beroep doen op onze eigen verzekering. Lees daar hier meer over.
Voorzie ons in ieder geval zo snel mogelijk van alle benodigde informatie en stuur daarbij ook foto's mee van de situatie ter beoordeling.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw vakman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen op peil te houden. Vakmannen die onvoldoende scoren verwijderen wij van het platform.
Klachten kunnen enkel per e-mail via info@zoofy.nl worden ingediend. De reden hiervoor is dat we je graag willen helpen door alle gegevens die relevant zijn erbij te zoeken. Daarnaast moeten wij in sommige gevallen een klacht of probleem bespreken met een derde partij. In het belang van alle partijen, willen wij graag alles zwart op wit hebben. Dit om misverstanden te voorkomen.
De vakman is verantwoordelijk voor de goede afronding van de klus. Als je tóch niet tevreden bent over het eindresultaat, zeg dit dan direct tegen de vakman of meldt het uiterlijk binnen 72 uur na ontvangst van de factuur per e-mail bij ons. De vakman kan het probleem in de meeste gevallen alsnog direct voor je oplossen. Wij dringen daar bij hem/haar altijd op aan. In sommige gevallen sturen wij een andere vakman op het probleem alsnog op te lossen. Lees hier meer over in onze voorwaarden.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw vakman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen op peil te houden. Vakmannen die onvoldoende scoren verwijderen wij van het platform.