Hoe werkt Zoofy?
Via Zoofy bestel je direct een vakman voor het uitvoeren van een klus in en om het huis. Jij geeft aan wanneer je geholpen wilt worden. Wanneer een vakman jouw aanvraag accepteert is de afspraak direct gemaakt en weet je direct wanneer hij/zij bij je langskomt. Wij zijn geen vergelijkingssite waar je vrijblijvend (meerdere) offertes kan aanvragen. Wij tonen je voor het boeken de tarieven waartegen de klus wordt uitgevoerd.
Wij helpen je graag online verder. Neem hiervoor contact met ons op via de chatbot functie. Daar vind je de meeste antwoorden op je vraag. Ook kun je daar problemen en klachten melden.
Nee, als online platform kiezen we er voor om zoveel mogelijk online te regelen. Via onze chatbot krijg je direct antwoord op de meest gestelde vragen en helpt de chatbot je verder. Ook kun je daar problemen en klachten melden.
Over jouw klus
De garantietermijn verschilt per klus. Op installatie en montage zit een standaard garantie termijn van twee maanden. In bijzondere omstandigheden (bv noodreparaties) kan hiervan worden afgeweken. De exacte garantietermijn kun je altijd het beste bespreken met de vakman die jou komt helpen. Je kunt ook kiezen voor ons Zoofy Garantiepakket. Dit is een optionele garantie die als doel heeft om jouw klus extra te beschermen. Je betaalt voor dit garantiepakket €6,95 per klus.
Facturen & betalen
Let op: betaal altijd aan Zoofy en nooit direct (contant) aan de vakman. Alleen wanneer de klus volledig via Zoofy verloopt, kunnen wij ondersteuning bieden en ben je verzekerd bij eventuele gevolgschade. Wij houden het geld tijdelijk in bewaring om zeker te weten dat de klus goed is uitgevoerd.
Je betaalt altijd aan Zoofy via de betaallink die je per e-mail ontvangt of direct via de QR-code van de vakman in de app. Betaal nooit direct aan de vakman. Wij houden het ontvangen bedrag tijdelijk vast voordat we het vrijgeven, zodat we zeker weten dat de klus goed is uitgevoerd.
Let op: alleen wanneer je de klus volledig via Zoofy laat verlopen, kunnen wij ondersteuning bieden. Betaal daarom altijd via de betaallink of QR-code en nooit
Blijft de directe betaling toch uit, dan ontvang je na 4 dagen een herinnering. Bij een eventuele tweede herinnering brengen wij €7,50 administratiekosten in rekening, omdat wij dan extra kosten moeten maken.
Let op: alleen wanneer je de klus volledig via Zoofy laat verlopen, kunnen wij ondersteuning bieden. Betaal om die reden nooit direct aan de vakman, maar altijd aan ons via de betaallink die je per e-mail ontvangt.
In de Zoofy consumer app werkt dit vrijwel hetzelfde. Ga naar 'Boekingen', selecteer de juiste klus en voer de kortingscode direct in aan de rechterkant van de pagina.
Tarieven
Problemen met jouw klus
Nadat je klus is geaccepteerd ontvang je direct per email de gegevens van de vakman die je komt helpen. Hou rekening met volgende:
- Gebruik altijd alleen het telefoonnummer dat je van ons krijgt om contact op te nemen met de vakman;
- Krijg je de vakman niet telefonisch te pakken, stuur hem dan een sms of Whatsapp met het verzoek jou terug te bellen;
- Vakmensen zijn drukke mensen. Het kan voorkomen dat ze bezig zijn met een klus of onderweg zijn naar een andere afspraak waardoor ze niet direct kunnen reageren.
Is er iets aan de hand dat echt niet kan wachten, chat dan direct met ons. De chat functie vind je onderaan de pagina. Bij spoed zullen wij snel reageren.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw vakman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen op peil te houden. Vakmannen die onvoldoende scoren verwijderen wij van het platform.
Wij verwachten dat de vakmannen op ons platform zich houden aan de geldende afspraken en zich professioneel gedragen. Op tijd komen hoort daar ook bij. In de bevestigingsmail staat het tijdvak van 2 uur waar binnen de vakman bij je langs komt.
Is het tijdvak verstreken en is de vakman nog steeds afwezig wacht dan nog 15 tot 20 minuten voordat je contact met ons opneemt. Probeer de vakman zelf eerst nog te bereiken.
Mogelijk is er sprake van overmacht (een onverwachte gebeurtenis zoals bijvoorbeeld autopech of een ongeluk) waardoor hij verlaat is.
Indien dit het geval is, meld het dan direct via de chat onderaan de pagina.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw vakman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen op peil te houden. Vakmannen die onvoldoende scoren verwijderen wij van het platform.
De vakman heeft jouw klus opgepakt en geeft daarmee aan dat hij op het door jou gekozen tijdstip aanwezig zal zijn. Alleen met jouw toestemming kan hij de afspraak verzetten.
Tot 48 uur van tevoren kan hij een klus alleen met een dringende reden via ons afmelden. In het geval dat gebeurt zullen wij altijd contact met jou opnemen en dienen wij ervoor te zorgen dat je alsnog geholpen wordt.
Hulp nodig? Chat direct met ons of laat een bericht achter in de chat en we nemen contact met je op.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw vakman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen op peil te houden. Vakmannen die onvoldoende scoren verwijderen wij van het platform.
Bespreek altijd duidelijk van tevoren met de vakman of er materiaal nodig is. Hij kan zich dan goed voorbereiden. Zijn hier afspraken over gemaakt en komt de vakman toch niet goed voorbereid aan bij de klus, dan bieden wij daarvoor onze excuses aan. Vraag de vakman om het probleem alsnog op te lossen zonder daarvoor extra tijd in rekening te brengen.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw vakman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen op peil te houden. Vakmannen die onvoldoende scoren verwijderen wij van het platform.
Maak voor het melden van problemen of klachten gebruik van onze chat, deze vind je rechtsonder op deze pagina. De reden hiervoor is dat we je graag willen helpen door alle gegevens die relevant zijn erbij te zoeken. Daarnaast moeten wij in sommige gevallen een klacht of probleem bespreken met een derde partij. In het belang van alle partijen, willen wij graag alles zwart op wit hebben. Dit om misverstanden te voorkomen.
De vakman is verantwoordelijk voor de goede afronding van de klus. Als je tóch niet tevreden bent over het eindresultaat, zeg dit dan direct tegen de vakman of meldt het uiterlijk binnen 72 uur na ontvangst van de factuur. De vakman kan het probleem in de meeste gevallen alsnog direct voor je oplossen. Wij dringen daar bij hem/haar altijd op aan. In sommige gevallen sturen wij een andere vakman op het probleem alsnog op te lossen. Dit staat ook duidelijk beschreven in onze voorwaarden.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw vakman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen op peil te houden. Vakmannen die onvoldoende scoren verwijderen wij van het platform.
Problemen met de vakman
Dat is heel vervelend om te horen. Wij vragen de bij ons aangesloten vakmannen uiteraard om goed werk te leveren en zetten klanttevredenheid daarbij voorop. De vakman is verantwoordelijk voor de goede afronding van de klus. Als je tóch niet tevreden bent over het eindresultaat, zeg dit dan direct tegen de vakman of meldt het uiterlijk binnen 72 uur na ontvangst van de factuur bij ons via de chat onderaan deze pagina.
Betreft het een klein probleem dan kun je alsnog proberen om het samen met de vakman op te lossen. Hij heeft altijd het wettelijke recht op een tweede kans om het werk alsnog naar behoren uit te voeren.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw vakman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen op peil te houden. Vakmannen die onvoldoende scoren verwijderen wij van het platform.
Dat is een doodzonde en daarvoor onze excuses. Dit is niet hoe een vakman te werk hoort te gaan. Neem hiervoor direct contact met ons op. Dan zoeken we samen naar een oplossing. Vaak kunnen we je alsnog helpen door een andere vakman te sturen. Wij hopen dat je ons in ieder geval nog een kans wilt geven om dit recht te zetten.
Wij nemen deze klacht zeer serieus en doorgaans is dit voor ons aanleiding om de samenwerking met de vakman per direct te staken.
Dit is een vervelende situatie waarvoor onze excuses. Meld de schade altijd direct tegen de vakman of meldt het uiterlijk binnen 72 uur na ontvangst van de factuur. De vakman is verantwoordelijk voor een goede afronding van de klus. Eventuele problemen kun je melden via de chat.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw vakman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen op peil te houden. Vakmannen die onvoldoende scoren verwijderen wij van het platform.
Klachten en problemen kun je melden via de chat rechtsonder in het scherm. De reden hiervoor is dat we je graag willen helpen door alle gegevens die relevant zijn erbij te zoeken. Daarnaast moeten wij in sommige gevallen een klacht of probleem bespreken met een derde partij. In het belang van alle partijen, willen wij graag alles zwart op wit hebben. Dit om misverstanden te voorkomen.
De vakman is verantwoordelijk voor de goede afronding van de klus. Als je tóch niet tevreden bent over het eindresultaat, zeg dit dan direct tegen de vakman of meldt het uiterlijk binnen 72 uur na ontvangst van de factuur bij ons.
De vakman kan het probleem in de meeste gevallen alsnog direct voor je oplossen. Wij dringen daar bij hem/haar altijd op aan. In sommige gevallen sturen wij een andere vakman op het probleem alsnog op te lossen. Lees hier meer over in onze voorwaarden.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw vakman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen op peil te houden. Vakmannen die onvoldoende scoren verwijderen wij van het platform.