Hoe werkt Zoofy
Via Zoofy bestel je direct een vakman voor het uitvoeren van een klus in en om het huis. Jij geeft aan wanneer je geholpen wilt worden. Wanneer een vakman jouw aanvraag accepteert is de afspraak direct gemaakt en weet je direct wanneer hij/zij bij je langskomt. Wij zijn geen vergelijkingssite waar je vrijblijvend (meerdere) offertes kan aanvragen. Wij tonen je voor het boeken de tarieven waartegen de klus wordt uitgevoerd.
Zoek je klus die je wilt laten uitvoeren, voer je gegevens in en druk op verzenden. Wij delen jouw gegevens alleen met de vakman die jouw klus oppakt en bij je langskomt om de klus te fiksen. Is jouw aanvraag door een vakman geaccepteerd dan krijg je direct een bevestigingsmail van de afspraak. Daarin staat het tijdvak van twee uur waarbinnen je de vakman kan verwachten. Hou er rekening mee dat de minimale afname voor elke klus 1 uur is.
Het zijn de vakmannen zelf die bepalen of ze jouw klus wel of niet oppakken. Al gaat het in verreweg de meeste gevallen snel en goed, 100% garantie kunnen wij om die reden nooit geven. Tip: geef een duidelijke omschrijving van je klus mee en kies verschillende momenten die jou uitkomen. Zo wordt je klus meestal het snelst opgepakt. Ook wanneer het een keer niet lukt, krijg je van ons altijd automatisch bericht per email.
Ja! Jij of iemand anders moet aanwezig zijn om de vakman binnen te laten. Of je vervolgens gedurende de uitvoer van de klus ook aanwezig bent, is aan jou. Wij raden je wel altijd aan om tot na afronding van de klus thuis te blijven. Let op: is er niemand thuis en staat de vakman voor een dichte deur dan vragen wij of hij jou belt of een bericht stuurt. Hij zal vervolgens maximaal 20 minuten in de buurt van jouw locatie wachten. Daarna mag hij 30 euro in rekening brengen wegens misgelopen inkomsten.
De garantietermijn verschilt per klus. Op installatie en montage zit een standaard garantie termijn van twee maanden. In bijzondere omstandigheden (bv noodreparaties) kan hiervan worden afgeweken. De exacte garantietermijn kun je altijd het beste bespreken met de vakman die jou komt helpen. Je kunt ook kiezen voor ons Zoofy Garantiepakket. Dit is een optionele garantie die als doel heeft om jouw klus extra te beschermen. Je betaalt voor dit garantiepakket €4,95 per klus.
Van onze vakmannen eisen wij dat zij zelf een goede aansprakelijkheidsverzekering hebben afgesloten. De vakman is en blijft verantwoordelijk voor de uitvoering van de klus en is altijd de eerste persoon die aangesproken dient te worden. Is dat niet mogelijk, dan bieden wij een vangnet. Zo kun je bijvoorbeeld ook gebruik maken van ons Zoofy garantie pakket. Let op: alleen wanneer je de klus volledig via Zoofy laat verlopen kunnen wij ondersteuning bieden. Betaal om die reden nooit direct aan de vakman maar altijd aan ons via de betaallink die je ontvang per sms of email.
Wij helpen je graag online verder. Ga hiervoor naar onze klantenservice pagina. Daar vind je de meeste antwoorden op je vraag. Ook kun je daar problemen en klachten melden.
Nee, als online platform kiezen we er voor om zoveel mogelijk online te regelen. Op onze klantenservice pagina vind je de meeste antwoorden op je vraag. Ook kun je daar problemen en klachten melden.
Over jouw klus
Ja, nadat je jouw klusaanvraag hebt verzonden ontvang je van ons nog een mail. Via die mail ga je naar jouw boekingspagina. Daar kun je een aanvraag eventueel annuleren of wijzigen zolang deze nog niet is opgepakt door een vakman. Is jouw klus opgepakt dan ontvang je een bevestigingsmail van de aanvraag en kun je op de statuspagina zien wie je komt helpen, hoe hij (of heel soms zij) is beoordeeld door andere klanten en hoe je de vakman kan bereiken.
Wanneer je geen bevestiging van jouw aanvraag per e-mail hebt ontvangen, check dan altijd je spam folder of ongewenste e-mail folder. Let op: heb je wel een mail ontvangen maar nog geen bevestiging van de afspraak. Kijk dan op de boekingspagina van jouw aanvraag om het proces in de gaten te houden. Deze pagina bereik je via de link in de mail die je van ons ontvangt.
Dat is uiteraard aan jou om te bepalen. Regel je zelf het materiaal dan is dat misschien wat gedoe maar ben je meestal wel voordeliger uit. Wanneer je de vakman vraagt om materiaal te halen dan maakt hij daarvoor kosten (tijd) die hij mag doorberekenen in de vorm van een toeslag. Dit is de normale gang van zaken. Zodra je de contactgegevens van de vakman ontvangt, vragen wij je om hem te bellen zodat je de details van de klus kan doorspreken. Let op: komt de vakman op de klus en blijkt ter plekke dat er materiaal nodig is waarvan hij niet op de hoogte was zal hij een bedrag ter hoogte van €35 in rekening brengen voor de tijd die hij kwijt is aan het halen van materialen. Maak om die reden van tevoren duidelijke afspraken!
De garantietermijn verschilt per klus. Op installatie en montage zit een standaard garantie termijn van twee maanden. In bijzondere omstandigheden (bv noodreparaties) kan hiervan worden afgeweken. De exacte garantietermijn kun je altijd het beste bespreken met de vakman die jou komt helpen. Je kunt ook kiezen voor ons Zoofy Garantiepakket. Dit is een optionele garantie die als doel heeft om jouw klus extra te beschermen. Je betaalt voor dit garantiepakket €4,95 per klus.
Facturen & betalen
Na afronding van de klus voert de vakman alle gegevens in op onze app. Hij geeft daarbij aan hoeveel uur hij heeft gewerkt en wat hij aan materiaal kwijt was. Is hij klaar met invoeren, dan zal hij de gegevens verzenden. Op dat moment ontvang je van ons per email een factuur met daarin een betaallink. Ook ontvang je per sms een Tikkie waarmee je de factuur direct kan voldoen. Let op: alleen wanneer je de klus volledig via Zoofy laat verlopen kunnen wij ondersteuning bieden. Betaal om die reden nooit direct aan de vakman maar altijd aan ons via de betaallink die je ontvang per sms of email. Wij houden het geld een tijdje in bewaring zodat we zeker weten dat de klus goed is uitgevoerd.
Je betaalt altijd aan Zoofy. Dat kan via de betaallink die je van ons per email en sms ontvangt. Betaal nooit direct aan de vakman. Wij houden het van jouw ontvangen bedrag nog een tijdje vast voordat wij het vrijgegeven aan de vakman. Dit biedt jou en ons de zekerheid dat de klus ook echt goed is uitgevoerd. Let op: alleen wanneer je de klus volledig via Zoofy laat verlopen kunnen wij ondersteuning bieden. Betaal om die reden nooit direct aan de vakman maar altijd aan ons via de betaallink die je ontvang per sms of email.
Na afronding van de klus ontvang je per mail een factuur die je direct betaalt via iDeal of Tikkie. De dienst is dan tenslotte ook geleverd. Het ontvangen bedrag houden wij nog een tijdje vast voordat wij het vrijgeven aan de vakman. Dat is een geruststellend idee voor jou in het geval er later toch iets niet helemaal goed is gegaan. Blijft de directe betaling toch uit, dan ontvang je na 4 dagen een herinnering. Bij een eventuele tweede herinnering brengen wij €7,50 administratiekosten in rekening. Dit doen wij omdat wij dan extra kosten moeten maken. Let op: alleen wanneer je de klus volledig via Zoofy laat verlopen kunnen wij ondersteuning bieden. Betaal om die reden nooit direct aan de vakman maar altijd aan ons via de betaallink die je ontvang per sms of email.
Via jouw persoonlijke boekingspagina kun je gemakkelijk de kortingscode toepassen. Wanneer je op de link in de boekingsbevestiging die je van ons via de mail hebt ontvangen klikt, kom je uit op deze pagina. Rechtsboven staat een knop 'details', wanneer je hierop klikt kun je onderaan de pagina de kortingscode invullen. Via de Zoofy consumer app werkt dit vrijwel hetzelfde. Ga naar boekingen, selecteer de juiste klus en klik op de knop 'details'. Onderaan de pagina kun je de code toevoegen.
Tarieven
Tarieven kunnen verschillen per categorie en per klus. Je ziet de geldende tarieven altijd vooraf staan bij het aanvragen van een klus. Voor sommige klussen hanteren wij uurtarieven. Voor bepaalde klussen geldt een vaste prijs of een m2 prijs. Wij proberen je op die manier vooraf zo goed mogelijk te informeren. Zo kun je vaak al zelf een goede inschatting maken van wat iets gaat kosten. Bij sommige klussen tonen wij ook een calculator die je zal voorzien van een richtprijs. De minimale afname is altijd 1 uur arbeid. Alleen zo loont het voor een vakman om ook voor een kleine klus naar jou toe te komen.
Problemen met jouw klus
Nadat je klus is geaccepteerd ontvang je direct per email de gegevens van de vakman die je komt helpen. Hou rekening met volgende:
- Gebruik altijd alleen het telefoonnummer dat je van ons krijgt om contact op te nemen met de vakman;
- Krijg je de vakman niet telefonisch te pakken, stuur hem dan een sms of Whatsapp met het verzoek jou terug te bellen;
- Vakmensen zijn drukke mensen. Het kan voorkomen dat ze bezig zijn met een klus of onderweg zijn naar een andere afspraak waardoor ze niet direct kunnen reageren.
Is er iets aan de hand dat echt niet kan wachten, ga naar onze klantenservice pagina. Bij spoed zullen wij snel reageren.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw vakman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen op peil te houden. Vakmannen die onvoldoende scoren verwijderen wij van het platform.
Wij verwachten dat de vakmannen op ons platform zich houden aan de geldende afspraken en zich professioneel gedragen. Op tijd komen hoort daar ook bij. In de bevestigingsmail staat het tijdvak van 2 uur waar binnen de vakman bij je langs komt.
Is het tijdvak verstreken en is de vakman nog steeds afwezig wacht dan nog 15 tot 20 minuten voordat je contact met ons opneemt. Probeer de vakman zelf eerst nog te bereiken.
Mogelijk is er sprake van overmacht (een onverwachte gebeurtenis zoals bijvoorbeeld autopech of een ongeluk) waardoor hij verlaat is.
Ga naar onze klantenservice pagina waar je dit probleem kan melden.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw vakman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen op peil te houden. Vakmannen die onvoldoende scoren verwijderen wij van het platform.
De vakman heeft jouw klus opgepakt en geeft daarmee aan dat hij op het door jou gekozen tijdstip aanwezig zal zijn. Alleen met jouw toestemming kan hij de afspraak verzetten.
Tot 48 uur van tevoren kan hij een klus alleen met een dringende reden via ons afmelden. In het geval dat gebeurt zullen wij altijd contact met jou opnemen en dienen wij ervoor te zorgen dat je alsnog geholpen wordt.
Ga eventueel naar onze klantenservice pagina voor hulp.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw vakman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen op peil te houden. Vakmannen die onvoldoende scoren verwijderen wij van het platform.
Bespreek altijd duidelijk van tevoren met de vakman of er materiaal nodig is. Hij kan zich dan goed voorbereiden. Zijn hier afspraken over gemaakt en komt de vakman toch niet goed voorbereid aan bij de klus, dan bieden wij daarvoor onze excuses aan. Vraag de vakman om het probleem alsnog op te lossen zonder daarvoor extra tijd in rekening te brengen.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw vakman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen op peil te houden. Vakmannen die onvoldoende scoren verwijderen wij van het platform.
Ga voor het melden van problemen of klachten naar onze klantenservice pagina. De reden hiervoor is dat we je graag willen helpen door alle gegevens die relevant zijn erbij te zoeken. Daarnaast moeten wij in sommige gevallen een klacht of probleem bespreken met een derde partij. In het belang van alle partijen, willen wij graag alles zwart op wit hebben. Dit om misverstanden te voorkomen.
De vakman is verantwoordelijk voor de goede afronding van de klus. Als je tóch niet tevreden bent over het eindresultaat, zeg dit dan direct tegen de vakman of meldt het uiterlijk binnen 72 uur na ontvangst van de factuur. De vakman kan het probleem in de meeste gevallen alsnog direct voor je oplossen. Wij dringen daar bij hem/haar altijd op aan. In sommige gevallen sturen wij een andere vakman op het probleem alsnog op te lossen. Dit staat ook duidelijk beschreven in onze voorwaarden.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw vakman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen op peil te houden. Vakmannen die onvoldoende scoren verwijderen wij van het platform.
Problemen met de vakman
Dat is heel vervelend om te horen. Wij vragen de bij ons aangesloten vakmannen uiteraard om goed werk te leveren en zetten klanttevredenheid daarbij voorop. De vakman is verantwoordelijk voor de goede afronding van de klus. Als je tóch niet tevreden bent over het eindresultaat, zeg dit dan direct tegen de vakman of meldt het uiterlijk binnen 72 uur na ontvangst van de factuur bij ons. Ga hiervoor naar onze klantenservice pagina.
Betreft het een klein probleem dan kun je alsnog proberen om het samen met de vakman op te lossen. Hij heeft altijd het wettelijke recht op een tweede kans om het werk alsnog naar behoren uit te voeren.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw vakman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen op peil te houden. Vakmannen die onvoldoende scoren verwijderen wij van het platform.
De vakman is verantwoordelijk voor de goede afronding van de klus en zal dit dan ook naar behoren dienen af te ronden. Probeer er altijd eerst met de vakman uit te komen en sluit uit dat er geen sprake is van miscommunicatie of een misverstand.
In sommige gevallen is het niet mogelijk voor de vakman om de klus in 1x af te ronden. Bijvoorbeeld wanneer er een onderdeel besteld en vervangen moet worden of wanneer een muur eerst nog moet drogen. Vraag de vakman dan altijd om te wachten met het opstellen van de factuur totdat de klus volledig naar tevredenheid is afgerond en betaal nooit tussentijds aan de vakman. Alleen wanneer je de klus volledig via Zoofy laat lopen kunnen wij je ondersteuning bieden. Betaal om die reden altijd alleen aan Zoofy.
Kom je er echt niet samen uit, neem dan contact met ons op. In sommige gevallen sturen wij een andere vakman op het probleem alsnog op te lossen.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw vakman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen op peil te houden. Vakmannen die onvoldoende scoren verwijderen wij van het platform.
Dat is een doodzonde en daarvoor onze excuses. Dit is niet hoe een vakman te werk hoort te gaan. Neem hiervoor direct contact met ons op. Dan zoeken we samen naar een oplossing. Vaak kunnen we je alsnog helpen door een andere vakman te sturen. Wij hopen dat je ons in ieder geval nog een kans wilt geven om dit recht te zetten.
Wij nemen deze klacht zeer serieus en doorgaans is dit voor ons aanleiding om de samenwerking met de vakman per direct te staken.
Dit is een vervelende situatie waarvoor onze excuses. Meld de schade altijd direct tegen de vakman of meldt het uiterlijk binnen 72 uur na ontvangst van de factuur. De vakman is verantwoordelijk voor een goede afronding van de klus. Ga naar onze klantenservice pagina om jouw probleem te melden.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw vakman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen op peil te houden. Vakmannen die onvoldoende scoren verwijderen wij van het platform.
Klachten en problemen kun je melden via onze klantenservice pagina. De reden hiervoor is dat we je graag willen helpen door alle gegevens die relevant zijn erbij te zoeken. Daarnaast moeten wij in sommige gevallen een klacht of probleem bespreken met een derde partij. In het belang van alle partijen, willen wij graag alles zwart op wit hebben. Dit om misverstanden te voorkomen.
De vakman is verantwoordelijk voor de goede afronding van de klus. Als je tóch niet tevreden bent over het eindresultaat, zeg dit dan direct tegen de vakman of meldt het uiterlijk binnen 72 uur na ontvangst van de factuur bij ons.
De vakman kan het probleem in de meeste gevallen alsnog direct voor je oplossen. Wij dringen daar bij hem/haar altijd op aan. In sommige gevallen sturen wij een andere vakman op het probleem alsnog op te lossen. Lees hier meer over in onze voorwaarden.
Je krijgt na afronding van de klus van ons het verzoek om een review achter te laten om zo jouw vakman te beoordelen. Zo help je ons om de kwaliteit van de aangesloten vakmensen op peil te houden. Vakmannen die onvoldoende scoren verwijderen wij van het platform.