Unieke ZONDAG korting: Alleen vandaag €24,95 korting op alle klussen via code ZOOFYZONDAG (code toevoegen na je boeking)
1 Geldigheidsgebied
Zoofy BV, gevestigd op Amstelveenseweg 88-4, 1075 XJ, Amsterdam, Nederland en geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 6369377, heeft als hoofddoel vraag en aanbod samen te brengen. Particulieren en bedrijven (hierna: Klant/Opdrachtgever) kunnen eenvoudig via de website zoofy.nl vakmannen boeken die geregistreerd zijn bij de Kamer van Koophandel om klussen uit te voeren.
Het gebruik van ons platform en de diensten van Zoofy is alleen mogelijk volgens deze Algemene Voorwaarden. Afwijkingen hiervan moeten uitdrukkelijk door Zoofy worden toegestaan. Tenzij anders afgesproken, gelden de Algemene Voorwaarden die van kracht zijn op het moment van acceptatie klus door Vakman.
2 Kern van de overeenkomst
2.1 -> De Vakman staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en voert verschillende klussen en herstelwerkzaamheden uit via Zoofy voor Klant/Opdrachtgever. Voor de vakspecialisten, zoals cv-monteurs en voor bepaalde soorten elektricien werkzaamheden, zijn certificaten verplicht. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op het gebruik van de diensten die Zoofy biedt voor het tot stand brengen en afhandelen van overeenkomsten tussen de Vakman en de Klant/Opdrachtgever.
1. Een jaarlijks lidmaatschap bedraagt €119,- exl. btw.
2. Een maandelijks lidmaatschap bedraagt €19,95 exl. btw.
Hiermee komt een overeenkomst tot werkzaamheden tussen Vakman en de Klant/Opdrachtgever tot stand. Zoofy is geen partij bij de overeenkomst tot werkzaamheden. De Vakman voert de met zijn Klant/Opdrachtgever gesloten overeenkomst tot werkzaamheden onder eigen verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid uit.
5 Overige verplichtingen van Zoofy
5.1 -> Het platform te beheren en de diensten van Vakman daar aan te bieden met de door hem of haar aangegeven specialisme(n) en locatie voor werkzaamheden.
5.2 -> Voortdurend een gebruikersaccount te beheren voor de Vakman, waarop de gesloten overeenkomst tot werkzaamheden die met behulp van de faciliteiten van Zoofy tot stand zijn gekomen inzichtelijk zijn.
5.3 -> Op de door de Vakman aangeboden specialisme(n) en locatie bijpassende klusaanvragen van de Klant/Opdrachtgever te versturen naar de Vakman.
5.4 -> Bij een toezegging van de Vakman aan de Klant/Opdrachtgever de klusaanvraag namens hem of haar aan te nemen. Zoofy stelt op basis van ingevoerde gegevens door Vakman facturen op voor de uitgevoerde werkzaamheden en regelt de verzending aan de Klant/Opdrachtgever. Zoofy bewerkt omboekingen en annuleringen van Klant/Opdrachtgever (daarbij staat Zoofy vrij de Klant/Opdrachtgever eigen annuleringskosten in rekening te brengen).
5.5 -> Indien de Klant/Opdrachtgever een afspraak voor werkzaamheden wenst te wijzigen of de boeking wil annuleren, stelt Zoofy de Vakman hier onmiddellijk van op de hoogte per e-mail, pushbericht of telefoon.
5.6 -> Zoofy neemt klachten van Klant/Opdrachtgever in ontvangst en stuurt ze door naar de Vakman, die deze kan controleren en eventueel op kan lossen. De Vakman licht Zoofy erover in wanneer een factuur wegens klachten niet dient te worden verzonden of de Klant/Opdrachtgever een creditnota dient te ontvangen. Ook staat het Zoofy vrij Klant/Opdrachtgever een passende oplossing te bieden en deze kosten in rekening te brengen bij de Vakman. Zoofy stelt de Vakman hiervan vooraf op de hoogte per e- mail, whatsapp bericht, of telefoon.
6 Plichten van de vakman
6.1 -> Bij de aanmelding op het platform verstuurt of verstrekt de Vakman de volgende gegevens/documenten aan Zoofy:
1. Geldige NAW-gegevens (bedrijfsnaam, voornaam, achternaam, vestigingsadres, KvK en btw nummer).
2. Zijn/ haar specialisme(n) en plaats, c.q. mogelijke locaties van aangeboden werkzaamheden.
3. Geldige en volledige bankgegevens. Zoofy heeft het recht referenties over werkzaamheden als Vakman – bijvoorbeeld van vroegere opdrachtgevers–te verlangen.
4. Actuele certificaten en/of andere relevante documenten die de vakbekwaamheid aantonen om de klus naar behoren uit te voeren en af te ronden. Bij het accepteren van een klus via Zoofy verklaart de Vakman dat hij of zij in het bezit is van de benodigde en actuele certificaten en/of andere relevante documenten die aantonen dat hij of zij vakbekwaam is om de klus naar behoren uit te voeren en af te ronden. Zoofy draagt geen verantwoordelijkheid voor de geldigheid, actualiteit of juistheid van deze certificaten en documenten. Het is de verantwoordelijkheid van de Vakman om ervoor te zorgen dat deze papieren op orde zijn en voldoen aan de geldende regelgeving
6.2 -> Na afronding van iedere klus verkregen via Zoofy stelt de Vakman een factuur op voor de verrichte werkzaamheden in de daarvoor door Zoofy ontwikkelde applicatie. Een factuur bestaat uit het arbeidsloon voor gewerkte uren en het gebruikte materiaal. Na verzending draagt Zoofy zorg voor het correct afleveren van deze factuur bij Klant/Opdrachtgever via e-mail.
6.3 -> Omdat de Vakman niet als werknemer in dienst staat van Zoofy, is de Vakman zelf verantwoordelijk voor de correcte afdracht van belastingen en premies en het aangaan van een arbeidsongeschiktheidsverzekering. Als Vakman ben je bij het aannemen van een klus verplicht tot het hebben van een aansprakelijkheidsverzekering met voldoende dekking.
6.4 -> Er bestaat voor Vakman geen verplichting tot aanvaarding van klusaanvragen. De Vakman machtigt Zoofy tot aanvaarding van klusaanvragen en overhandiging van de voor de afwikkeling van de opdracht noodzakelijke verklaringen volgens zijn instructies.
6.5 -> De Vakman informeert Zoofy via het platform of telefonisch over wijzigingen op korte termijn met betrekking tot reeds geboekte werkzaamheden, in het bijzonder wanneer wordt verwacht dat deze vertraging oplopen, zodat Zoofy de Klant/Opdrachtgever onmiddellijk op de hoogte kan stellen. Indien werkzaamheden door toedoen van Vakman niet worden uitgevoerd of wanneer Vakman gedurende 2 dagen na uitvoeringsdatum geen factuur indient voor een geaccepteerde klusaanvraag brengt Zoofy de vakman:
a. Een onherroepelijk standaardbedrag/boete van €149,- inclusief btw in rekening wegens misgelopen inkomsten. De Vakman stemt in met de overlegging van zijn adres- en contactgegevens aan Klant/Opdrachtgever, voor zover deze uitdrukkelijk worden aangevraagd door Klant/Opdrachtgever de aanvraag in verband staat met een geboekte opdracht en hier een aantoonbare reden voor is.
7.2 -> Op Zoofy worden deze klussen aangeboden onder de opties: SPOED en MORGEN. Indien een Klant/Opdrachtgever korter dan 24 uur voor aanvang van de werkzaamheden annuleert en indien de Vakman reeds onderweg is naar locatie van Klant/Opdrachtgever hierbij de ''ik ben onderweg knop'' indrukt en aan kan tonen dat hij aanwezig was op het juiste klusadres en de Klant/Opdrachtgever heeft gebeld, kan de Vakman aanspraak maken op een annuleringsfactuur ter hoogte van de prijs voor €25,-, indien en voor zover de Klant/Opdrachtgever dit via de betalingsdienstaanbieder heeft betaald.
Zoofy zal de betreffende vergoedingen namens Vakman bij de Klant/Opdrachtgever in rekening brengen, tenzij Vakman per ommegaande na mededeling van de annulering aan Zoofy anders aangeeft.
8 Vergoedingen en Betalingen8.9 -> Zoofy hanteert een minimale afname van één uur. Deze minimale afname geldt uitsluitend bij een succesvolle afronding van de klus. Indien de klus door omstandigheden buiten de Vakmans macht niet uitgevoerd kan worden, heeft de Vakman het recht om een onderzoeksfactuur van €42,- te ontvangen. Deze vergoeding is alleen van toepassing wanneer de Vakman daadwerkelijk op locatie is geweest en een officieel document kan overleggen waarin de redenen voor het niet uitvoeren van de klus of het niet kunnen voldoen aan de afgesproken prijs worden vermeld
9 Compensatie
Indien de Vakman verdere werkzaamheden van welke aard dan ook wil leveren aan een Klant/Opdrachtgever (of door een Klant/Opdrachtgever wordt gevraagd deze te leveren) waarvoor de Vakman de afgelopen 24 maanden nog een opdracht heeft gekregen via Zoofy, wijst de Vakman, Klant/Opdrachtgever erop dat hiervoor een klusaanvraag via Zoofy vereist is.
Vakman dient Zoofy hierover direct te informeren waarna de bevestiging van de klus direct op naam van de Vakman wordt gezet. Indien Vakman nieuwe aanvragen voor werkzaamheden van een via Zoofy gerelateerde Klant/Opdrachtgever aanvaardt die niet via het platform worden afgewikkeld, heeft Zoofy recht op betaling van een redelijke compensatie voor de inkomstenderving ter hoogte van €2.420 euro inclusief btw. Indien de Vakman werkzaamheden (of een deel van de werkzaamheden) buiten Zoofy om in rekening brengt bij een Klant/Opdrachtgever, heeft ZOOFY recht op betaling van een redelijke compensatie voor de inkomstenderving ter hoogte van €2.420 euro inclusief btw.
10 Aansprakelijkheid
10.1 -> Zoofy is niet aansprakelijk voor de uitvoering van de overeenkomst tot werkzaamheden door de Vakman en/of de Klant/Opdrachtgever. Voor het overige is Zoofy conform de wettelijk voorschriften aansprakelijk bij een schending van contractuele en niet- contractuele plichten door Zoofy. ZOOFY is echter alleen aansprakelijk voor schadevergoeding – ongeacht op welke rechtsgrond – bij opzet en grove nalatigheid. Bij grove nalatigheid is Zoofy alleen aansprakelijk voor schade als gevolg van een schending van de Algemene Voorwaarden voor gebruik van het platform als Vakman.
10.2 -> De pagina’s op de website van Zoofy bevatten links naar websites die door derden worden beheerd en van welke inhoud Zoofy mogelijk niet op de hoogte is. Links naar andere websites zijn enkel bedoeld om het navigeren te vergemakkelijken. Zoofy is niet verantwoordelijk voor de inhoud van andere websites.
10.3 -> Vakman verbindt zich voor de uitvoering van de overeenkomst tot werkzaamheden met de Klant/Opdrachtgever en/of gebruiksovereenkomst met Zoofy uitdrukkelijk niet tot het sluiten van een arbeidscontract met Zoofy. De inhoud van de overeenkomst tot werkzaamheden wordt overeengekomen tussen Vakman en Klant/Opdrachtgever.
11.2 -> Indien de gebruiksovereenkomst door Zoofy wordt opgezegd in verband met aan Vakman toerekenbare omstandigheden, is Zoofy gerechtigd om de eventueel nog lopende boekingen, c.q. overeenkomst tot werkzaamheden van de betreffende Vakman met Klant/Opdrachtgever namens Vakman te annuleren. Indien de gebruiksovereenkomst door Vakman om ongeacht welke reden wordt opgezegd, dan is Zoofy onherroepelijk gerechtigd om voor nog lopende en niet uitgevoerde boekingen de overeenkomst tot werkzaamheden namens Vakman per direct op te zeggen en Klant/Opdrachtgever daarvan op de hoogte te stellen.
11.3 -> Zoofy heeft het recht de toezending van klusaanvragen aan de Vakman te staken als deze meer dan een maand geen klusaanvragen accepteert. Op verzoek van de Vakman kan de toezending ieder moment weer hervat worden. Zoofy heeft verder het recht de toezending van klusaanvragen aan de Vakman te staken indien:a) een Klant/Opdrachtgever zich meermalen heeft beklaagd over de door VAKMAN verrichte werkzaamheden)
11.4 -> Het gemiddelde van de Klant/Opdrachtgever beoordelingen voor Vakman uitkomt onder de norm die Zoofy stelt van tenminste 3,5 sterren op basis van een 5 sterren systeem).
11.5 -> Vakman houdt zich niet aan de afspraken zoals opgeschreven in deze Algemene Voorwaarden. Verwijdering van het platform betekent nog steeds dat alle genoemde artikelen van toepassing zijn.d) zich andere omstandigheden voordoen die naar oordeel van Zoofy onacceptabel zijn.
12 Slotbepalingen
12.1 -> De Vakman gaat ermee akkoord dat Zoofy tijdens de looptijd van de gebruiksovereenkomst met de Vakman en tot zes maanden erna per e-mail, telefonisch of per post contact met hem opneemt om de aanbiedingen op het Platform te verbeteren of uit te breiden, te informeren naar zijn tevredenheid over aanbiedingen op het platform en hem in te lichten over aanvullingen, uitbreidingen, nieuwigheden en samenwerkingsaanbiedingen.