facturen

Geannuleerde klussen en het factureren hiervan

vrijdag 27 november 2020

Hoe zit het nu precies met geannuleerde klussen en het factureren hiervan?
Het is inmiddels bij vele van jullie al bekend dat klussen enkel nog geannuleerd kunnen worden door klanten zelf. De klant kan dit doen door onze eerste e-mail erbij te pakken genaamd ‘We zijn voor je aan de slag’. In deze mail staat een knop 'bekijk je boeking', wanneer de klant hierop drukt komen zij terecht op een boekingspagina. Hier kan de klant de klus zelf annuleren. Op het moment dat de afspraak nog in je agenda staat geldt de welbekende regel: Afspraak is afspraak! 

Helaas zien wij dat er omtrent het aanmaken van annuleringsfacturen nog wel veel verwarring ontstaat. Wanneer een klant annuleert wanneer jij al onderweg bent of niet aanwezig is wanneer jij reeds aanwezig bent op locatie, kun je alléén een annuleringsfactuur opmaken ter hoogte van €30 wanneer je volgende drie stappen hebt doorlopen.

1.   Wanneer je onderweg bent naar de klant gebruik je de ‘ik ben onderweg’ knop in de Zoofy app. De klant ontvangt dan een mail waarin zij op de hoogte worden  
gesteld van het feit dat je onderweg bent naar de klus. Ook wij zullen deze mail ontvangen

2.    Indien de klant niet open doet nadat je hebt aangebeld, blijf je 20 minuten wachten en probeer je de klant telefonisch te bereiken/een bericht te sturen

3.    Maak een foto/filmpje van de voordeur en lever deze bij ons aan. Op deze manier hoeven wij de discussie met de klant niet aan te gaan aangezien wij aan kunnen tonen dat jij je aan de afspraak hebt gehouden en aanwezig was op de afgesproken datum en tijd

Let op!
Voor het aanmaken van een annuleringsfactuur dient ons klantenservice team (te bereiken via whatsapp op nummer 
085-8088070) op de hoogte gesteld worden, zij zullen ervoor zorgen dat je een factuur met het juiste bedrag aan kunt maken.