Nieuwe partners voor mooie klussen

Nieuwe partners voor mooie klussen

bijv. ‘Kraan vervangen’

Nieuwe partners voor mooie klussen

Nieuwe partners voor mooie klussen

facturen

Geannuleerde klussen en het factureren hiervan

vrijdag 27 november 2020

Hoe zit het nu precies met geannuleerde klussen en het factureren hiervan?
Het is inmiddels bij vele van jullie al bekend dat klussen enkel nog geannuleerd kunnen worden door klanten zelf. De klant kan dit doen door onze eerste e-mail erbij te pakken genaamd ‘We zijn voor je aan de slag’. In deze mail staat een knop 'bekijk je boeking', wanneer de klant hierop drukt komen zij terecht op een boekingspagina. Hier kan de klant de klus zelf annuleren. 
Op het moment dat de afspraak nog in je agenda staat geldt de welbekende regel: Afspraak is afspraak! 
Helaas zien wij dat er omtrent het aanmaken van annuleringsfacturen nog wel veel verwarring ontstaat. Wanneer een klant binnen 48 uur voor de afspraak of tijdens de afspraak annuleert of niet aanwezig is (en jij dus reeds aanwezig bent op locatie!) kun je alleen een factuur opmaken wanneer je volgende drie stappen hebt doorlopen.
  1. Wanneer je onderweg bent naar de klant gebruik je de ‘ik ben onderweg’ knop in de Zoofy app. De klant ontvangt dan een mail waarin zij op de hoogte worden gesteld van het feit dat je onderweg bent naar de klus. Ook wij zullen deze mail ontvangen. 
  2. Indien de klant niet open doet nadat je hebt aangebeld, blijf je 20 minuten wachten en probeer je de klant telefonisch te bereiken/een bericht te sturen
  3. Maak een foto/filmpje van de voordeur en lever deze bij ons aan. Op deze manier hoeven wij de discussie met de klant niet aan te gaan aangezien wij aan kunnen tonen dat jij je aan de afspraak hebt gehouden en aanwezig was op de afgesproken datum en tijd
Spoedklussen
Wanneer een spoedklus op het laatste moment wordt afgezegd door de klant en ben je al onderweg of ter plaatse, dan mag je altijd 1 uur in rekening brengen. Natuurlijk ook hier geldt, dat bovenstaande stappen doorlopen zullen moeten worden.Heb je alle stappen genomen, kun je je factuur aanmaken.
Indien dit niet het geval is dan mag de vakman niks in rekening brengen. Wij brengen wel altijd de servicekosten in rekening. Mocht het jou niet lukken een factuur op te maken kun je ons vragen dit voor je te doen.