Zoek hier je klusje
welkom bij zoofy Download de app Zo werkt het

Nieuw bij Zoofy? Zo werkt het.

woensdag 01 april 2020

Stap 1: zorg ervoor dat je onze app op je telefoon hebt staan. Zo hoef je nooit een klus te missen. Klik op één van de onderstaande links die van jou op toepassing is en klik op downloaden/updaten. Hierna verschijnt de nieuwste versie van de app vanzelf op je mobiel. 



 

Staat de app op je telefoon, log dan in met jouw mobiele nummer. Je krijgt een sms toegestuurd waarmee je kan inloggen.

Afspraken

Bij een goede samenwerking horen duidelijke afspraken. Jij ontvangt vrijblijvend klussen. In ruil daarvoor: 
  • Maak je na het afronden van een klus altijd een factuur aan in ons systeem (zie hieronder de uitleg);
  • Mensen plannen via Zoofy een afspraak in. Van jou verwachten we dat je die afspraak nakomt.
  • Wanneer je een klus oppakt, betekent dit dat de klus voor jou is en dat vanaf dat moment de overeenkomst wordt aangegaan.
  • Reken je geen voorrijkosten, je mag altijd het eerste uur rekenen. Ook wanneer je sneller klaar bent;
  • Kan een klus (nog) niet worden gefactureerd? Stel klussen uit of meld ze af via de app;
  • Wil de klant dat je nog een keer terugkomt? Mooi, lekker bezig! Geef de datum door aan Zoofy en maak een vervolgfactuur aan. 
Zodra je een klus hebt opgepakt ga je akkoord met onze Algemene Voorwaarden. Wat wij van jou verwachten is dat je netjes afspraken nakomt en zorgvuldig met door jou geaccepteerde klussen omspringt. 

Factureren (zie ook hieronder) doe je direct na het afronden van een klus en altijd via onze app. Bij misbruik brengen wij een standaardbedrag in rekening.

Hoe het werkt?


Openstaande klussen

Alle openstaande klussen staan op een kaart weer gegeven in het beginscherm van de app.  Door te klikken op 'Nieuwe klussen' kan je dit ook in een lijst laten weergeven.
Klik op de klus voor meer informatie. Wil je de klus doen klik dan op de groene knop. Heb je 'm binnen, dan zie je direct alle gegevens van de afspraak. Ook komt de klus te staan tussen 'Jouw klussen'.

Menu

Door te drukken op de drie streepjes boven in het scherm kom je uit op het menu. Vanuit hier kun je navigeren naar: jouw profiel, de openstaande klussen en jouw klussen.

Factureren

Klus klaar? Maak altijd direct na afronding een factuur aan via de app. Ga daarvoor de lijst met jouw klussen. Druk op de klus die gefactureerd moet worden en maak de factuur aan. Vul het arbeidsloon (zoals aangegeven bij het tarief) en materiaal!  Laat de klant ondertekenen voor akkoord en klik op 'Verstuur'. De klant ontvang de factuur per mail. Samen met een Tikkie. 
Tegelijkertijd versturen wij dan automatisch een factuur aan jou met daarop de vergoeding voor de uitgevoerde klus. Deze kun je als verkoopfactuur invoeren in jouw administratie en klaar ben je!

Klanten betalen altijd aan Zoofy. Dat gaat via Tikkie of iDeal. 

2x per maand (op de 15e en laatste dag van de maand) betalen wij uit. Zorg altijd dat de klant heeft getekend voor de factuur. Indien er klachten binnen komen over een klus dan nemen wij contact met je op en gaan we op zoek naar een oplossing, voordat er uitbetaald wordt.

De uitbetaling werkt volgens een vast schema:

Facturen met een datum van de 1e t/m de 15e dag van de maand ontvang je op de laatste dag van de maand. 

Facturen met een datum van de 16e t/m de 30e of 31e van de maand ontvang je op de 15e van de volgende maand.

Verder neemt Zoofy de gehele incassoprocedure op zich in het geval een betaling uitblijft. Zodra de betaling is geïncasseerd, storten wij het bedrag uiteraard alsnog naar jou door. 

Heb je verder nog vragen? Bekijk de veelgestelde vragen of mail naar [email protected]. Op een mooie samenwerking!