Blog

bijv. ‘Kraan vervangen’

Blog

Hoe factureer ik een Bol.com klus?

maandag 07 december 2020

Yes, we zijn gestart met Bol.com. Dit betekent dat klanten onze installatieservice nu ook als een los product op Bol.com kunnen kopen. Denk bijvoorbeeld aan de installatie van een kraan, van een Nest Learning thermostaat of Nest Hello videodeurbel. Top dat je de aanvraag via Bol.com hebt opgepakt! 

Er zijn een paar dingen waarvan je op de hoogte moet zijn:

1. Bel de klant minimaal 1 dag van te voren om de klusdetails te bespreken

2. Kom op tijd en voer de klus uit

3. Maak een factuur op voor 1 uur en zet zelf een handtekening. De klant ontvangt automatisch een nul-factuur, want de klant heeft al betaald bij Bol.com. Jij krijgt op de normale manier door Zoofy uitbetaald.

4. Ben je langer dan 1 uur bezig of heb je materiaalkosten/parkeerkosten gemaakt, vermeld dit altijd aan de klant. De klant ontvangt hiervoor een aparte factuur vanuit Zoofy. Meerwerk en materiaalkosten zijn niet bij de prijs inbegrepen, zoals vermeld staat op Bol.com.

5. Neem na afloop van de klus contact op met Zoofy en geef het meerwerk of materiaal/parkeerkosten aan ons door. 

6. Zoofy maakt hiervoor een aparte factuur aan en stuurt deze direct naar de klant, zodat jij deze kosten gewoon uitbetaald krijgt.

8. Veel succes met de klus! 


Waarom kan ik meerwerk en gemaakte kosten niet gewoon op de eerste factuur zetten? 
De klant heeft voor 1 uur installatie betaald op Bol.com. Nadat je de klus hebt afgerond en een factuur hebt opmaakt, ontvangt de klant automatisch een nul-factuur. Wanneer jij meerwerk of gemaakte kosten op deze factuur zou zetten, dan zijn deze kosten dus niet zichtbaar voor de klant en kunnen we jou hier niet voor uitbetalen. Geef meerwerk en/of de gemaakte kosten dus altijd even door aan Zoofy, dan fiksen wij de rest!

Mocht je nog vragen hebben, neem dan gerust even contact met ons op. 

Groetjes,
Team Zoofy