Conceptfactuur: belangrijk voor duidelijke communicatie over de klantprijs
Bij Zoofy vinden we het belangrijk dat er duidelijke communicatie is tussen jou en de klant. Vooral als het gaat om de prijs. Heb je dus een klus waar meerwerk of materiaalkosten de prijs verhogen, dan is het belangrijk om dit vooraf goed af te stemmen. Met de conceptfactuur functie kan je, via een screenshot, de klantprijs communiceren met de klant. De klant weet zo beter wat de uiteindelijk prijs is en zo voorkom jij discussies achteraf. Hieronder de stappen om dit te doen via Zoofy. 
Let op: Deel nooit jouw vergoeding. Dat is namelijk een afspraak tussen ons en niet tussen jou en de klant!
Waarom is dit belangrijk?
1. de klant kan controleren wat de exacte klantprijs is 
2. je voorkomt misverstanden of onduidelijkheden
3. bij aanmaken van de factuur loopt de betaling sneller en soepeler
Een transparante prijsopbouw en heldere communicatie over de prijs zorgt voor vertrouwen. 
Kortom: een kleine stap die zorgt voor meer tevreden klanten én minder gedoe!
Zo maak je een conceptfactuur
1. Log in op je vakmanaccount bij Zoofy, ga naar de bevestigde klus en klik op ‘FACTUUR AANMAKEN’.

3. Selecteer bij een uurprijs het verwachte aantal uren, of vink bij een vaste prijs het selectievakje aan en klik op "EXTRA KOSTEN".

4. Vul de extra materiaalkosten of het meerwerk in met een duidelijke omschrijving.
Voeg voor elke kostenpost een aparte regel toe.
Sla de extra kosten op zoals je verwacht deze te maken.
5. Klik op ‘FACTUUR OPMAKEN’ om de klantprijs te bekijken en te controleren.

6. Klik op ‘WIJZIG’ om de prijs passend te maken voor de klant. Een eerlijke en scherpe prijs vergroot de kans op de klus.
⚠️ Let op: Klik NIET op ‘FACTUUR AANMAKEN’, want dan wordt de factuur direct verstuurd.
⚠️ Let op: Te hoge prijzen worden door ons gecontroleerd. Te veel annuleringen als gevolg van te hoge prijzen kunnen ertoe leiden dat wij de samenwerking beëindigen.

7. Maak "SCREENSHOT" om de klantprijs te delen met klant via WhatsApp
LET OP: Klik NIET op FACTUUR AANMAKEN, dan wordt de factuur verstuurd. 

Zorg ervoor dat de prijs op de uiteindelijke factuur altijd overeenkomt met de prijs die je met de klant hebt afgesproken. Is er iets gewijzigd tijdens de klus? Leg dit dan kort uit in een bericht bij de factuur.
Zo kom je professioneel over en voorkom je verrassingen voor de klant.