Algemene Voorwaarden

De voorwaarden die van toepassing zijn op het gebruik van Zoofy. Door het plaatsen van een klusaanvraag ga je hiermee akkoord.

Artikel 1.  In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1. Wij/ons: Zoofy BV, gevestigd te Amsterdam, KvK nummer 63693771

2. Jij/jouw: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die gebruik maakt van Zoofy voor het vinden van een vakman.

3. Vakman: de ZZP’er of andere rechtspersoon die de klussen uitvoert

4. Overeenkomst: de overeenkomst die ontstaat omdat je via Zoofy de opdracht aan een vakman geeft voor het uitvoeren van een klus. 

Artikel 2. Wat is Zoofy?

1. Wij hebben voor jou de website zoofy.nl opgezet om er voor te zorgen dat je snel de juiste vakman voor jouw klus in en om het huis vindt.

2. Op onze site hebben wij klussen geselecteerd die je kunt laten uitvoeren. Wij tonen alle prijzen incl BTW. De tarieven die wij tonen zijn altijd exclusief eventueel te gebruiken materiaal en overige bijkomstige kosten.

3. Bij het selecteren van een klus vul je jouw gegevens in zodat de vakman die jou komt helpen het juiste adres en telefoonnummer heeft. 

4. Wij geven jouw gegevens alleen vrij aan de vakman die jouw klus op pakt op het door jouw gekozen moment (dag en tijdsblok). Eerder delen wij jouw gegevens niet.

5. Het moment dat je de klusaanvraag indient zijn deze voorwaarden van toepassing.

6. Wanneer je voor het eerst een klusaanvraag doet vragen wij jou om de aanvraag eerst te bevestigen. Na de aanvraag sturen we je daarvoor een e-mail naar het door jou ingevulde adres. In deze mail klik je op de bevestigingslink. Eerder start onze zoektocht naar een vakman bij jou in de buurt niet. Deze controle is noodzakelijk om misbruik van ons platform te voorkomen. 

7. Na de bevestiging sturen wij jouw klusaanvraag door naar de vakmannen bij jou in de buurt die in aanmerking komen om jou te helpen bij de uit te voeren klus op het door jou aangegeven moment. Zodra een vakman jouw klusaanvraag accepteert ontvang je een bevestiging van de afspraak per e-mail (en sms in het geval van spoed). 

8. Wij doen ons best een vakman te vinden voor de momenten (dag en tijd) die jij bij jouw klusaanvraag invoert. Het kan voorkomen dat dit niet lukt. Soms hebben alle vakmannen het te druk en zijn de lege plekken in de agenda schaars. We stellen je hiervan uiteraard op de hoogte en komen indien mogelijk met een alternatief. Het is dan uiteraard aan jou of je daarvan gebruik wilt maken.

9. Wij gaan er van uit dat de klus die je hebt geselecteerd (en omschrijft) ook de klus is die je gedaan wilt hebben. Als dat teveel van elkaar verschilt dan kan de vakman jou een NEE verkopen of het tarief aanpassen. In het uiterste geval (en bij misbruik) brengen we 1 uur extra in rekening. 

10. Alle vakmannen die op zoofy.nl staan hebben wij gesproken. Wij doen ons uiterste best alleen betrouwbare vakmannen toe te laten tot ons platform. 

Artikel 3. Wat zijn de kosten?

1. Bij elke klus kun je op basis van jouw postcode de actuele prijzen ophalen. Afhankelijk van het type klus tonen wij een uurtarief, een vaste prijs, vierkante meter prijs, of een prijs per meter. Alle tarieven zijn inclusief BTW. Materiaal en eventuele andere kosten zijn nooit inbegrepen. 

2. Sommige klussen worden aangeboden als „vaste prijs”. Je mag er dan ook vanuit gaan dat de klus voor dat bedrag wordt uitgevoerd. Het kan voorkomen dat zo’n klus toch duurder wordt. Het is belangrijk dat de vakman jou hiervan op de hoogte brengt en je een verklaring geeft waarom het duurder wordt. Vaak komt dit omdat het probleem een stuk ernstiger is dan verwacht of omdat er na aanvang van de klus iets is geconstateerd dat voor aanvang niet bekend was. Blijf zelf als klant altijd ook de vinger aan de pols houden. Zo kom je niet voor verrassingen te staan.

3. Prijzen kunnen per dag en op ieder moment verschillen en de hoogte hangt af van het moment dat je geholpen wilt worden. Wanneer je dezelfde dag (spoed), morgen, in het weekend of ’s avonds geholpen wilt worden betaal je doorgaans meer. 

4. Wij rekenen nooit voorrijkosten. Wel brengen wij na afronding van een klus een service fee in rekening. Het geldende tarief wordt getoond voor het inboeken van jouw klus. Dit dekt de kosten die wij maken om jou zo snel mogelijk aan een vakman te helpen. 

Artikel 4. Betalingen

1. Na afronding van de klus stelt de vakman een factuur op. Deze ontvang je per e- mail. Samen met de factuur ontvang je direct een betaalverzoek via Tikkie. Ook tref je bij de factuur een iDeal betaallink aan. Betalen via bankoverschrijving is ook mogelijk. Je betaalt de factuur direct (of uiterlijk binnen 6 dagen na uitvoering van de klus) aan Zoofy. 

2.  Je hebt enkel recht op garantie, ondersteuning, en bemiddeling door ons wanneer de factuur aan Zoofy is betaald. Direct afrekenen bij de vakman is geen mogelijkheid. Ook wanneer je extra werkzaamheden buiten Zoofy om laat verrichten verlies je het recht op garantie. 

3. De vakman mag altijd het eerste uur in rekening brengen. Zonder deze minimale afname loont het voor een vakman niet om ook voor kleinere klussen naar jou toe te komen. 

4. Is er iets tussengekomen? Zeg dan uiterlijk 24 uur voor aanvang van de klus af. Doe je dat niet, dan brengen wij jou 1 uur arbeidsloon plus de geldende service kosten in rekening. Een geaccepteerde klusaanvraag voor spoed of morgen kun je niet annuleren. Doe je dit toch, dan ontvang je een factuur van 1 uur arbeidsloon plus de geldende service kosten wegens gederfde inkomsten. Dit geldt ook als je niet thuis bent op het afgesproken tijdstip. Plaats je een aanvraag en annuleer je deze binnen 30 minuten na verzending zonder dat wij een vakman voor je hebben gevonden, dan brengen wij de geldende service fee in rekening. Dit alles om misbruik van onze dienst te voorkomen.

Artikel 5. Problemen of klachten melden

1. Zoofy doet zijn uiterste best om jou zo goed als mogelijk te helpen. Ook aan de aangesloten vakmannen vragen wij om elke klus naar volle tevredenheid uit te voeren. Helaas valt nooit uit te sluiten dat er toch een keer iets niet helemaal goed gaat.

2. De vakman is verantwoordelijk voor de goede afronding van een klus. Hij neemt jouw opdracht tot werkzaamheden aan en is daarmee aansprakelijk voor eventueel geleden schade. Mocht jij door zijn doen of nalaten schade leiden, dan kan je enkel hem daarop aanspreken, tot de hoogte van het bedrag dat zijn aansprakelijkheidsverzekering dekt. Maar niet hoger dan de direct geleden schade. Gevolgschades zijn uitgesloten van vergoeding. 

3. Zoofy is geen contractpartij maar wij doen wel onze uiterste best om er voor te zorgen dat de relatie tussen vakman (leverancier) en jij als klant (afnemer) op rolletjes loopt. Het enkele feit dat je uit naam van Zoofy een factuur ontvangt, doet daar niks aan af. 

4. Zoofy vertelt niet aan de vakman hoe hij zijn werk moet doen. Als je twijfels hebt over zijn kunnen, breek dan direct de werkzaamheden af en neem contact met ons op. Daar zijn we voor. Wij zoeken dan samen met jou naar een oplossing.

5. Als je niet tevreden bent over het eindresultaat, zeg dit dan direct tegen de vakman of meldt het uiterlijk binnen 72 uur na ontvangst van de factuur bij ons. De vakman kan het probleem in de meeste gevallen alsnog direct voor je oplossen. 

6. Bij een klacht doen wij ons uiterste best om ervoor te zorgen dat je alsnog tevreden bent. Lukt dat echt niet, dan kun je in bepaalde omstandigheden (zie het volgende punt) je geld terugkrijgen. Dit noemen wij onze ‘niet goed, geld terug' garantie. 

7. De ‘niet goed, geld terug’ garantie houdt in dat wij maximaal €1.000,- incl BTW terugbetalen per klus en nooit meer dan het bedrag dat jij hebt betaald. Hiervoor gelden de volgende afspraken: 

a) Wanneer er klachten zijn en jij komt er niet uit met de vakman of de vakman wil je niet verder helpen, dan mogen we ter plaatse komen kijken om met eigen ogen te zien wat er aan de hand is. Er moet daadwerkelijk sprake zijn van grove nalatigheid of schade aangericht tijdens de werkzaamheden door de vakman. 

b) Je geeft ons de mogelijkheid om het probleem alsnog voor je op te lossen. Het langskomen en alsnog de klus naar behoren kunnen laten uitvoeren dan wel herstellen door een andere bij Zoofy aangesloten vakman is voorwaarde voor een eventuele terugbetaling. 

c) Laat je in de tussentijd het probleem door een andere partij oplossen, dan kunnen wij geen rol meer spelen in eventuele (terug)betaling. Wij kunnen dan niet meer precies achterhalen wat er is gebeurd.

Artikel 6. Overige zaken

1. Na volledige afronding van de klus heb je de mogelijkheid een beoordeling van de vakman in te sturen. We zijn heel blij wanneer jij dit doet en het zou best kunnen dat we jouw beoordeling zelfs buiten onze website tonen. Omdat we er trots op zijn, of omdat we er van kunnen leren. Bij het plaatsen van een review geef je toestemming om jouw review te mogen gebruiken op Zoofy.nl en andere plekken (voor promotionele doeleinden).

2. Wij gaan ervan uit dat je een eerlijke beoordeling instuurt. Bij twijfel of bij niet toelaatbaar taalgebruik kan het zijn dat wij de beoordeling niet toe laten. Op basis van klankbeoordelingen bepalen wij of wij een vakman klussen kunnen (blijven) aanbieden.

3. Wij zijn constant bezig onze website te verbeteren. Die kan dan ook op elk moment veranderen en zelfs niet voor iedereen hetzelfde zijn. 

4. Om onze website te verbeteren, verzamelen we data. Dat doen we met (first party) cookies. Dat klinkt wellicht wat vaag. Maar waar het op neer komt, is dat we niet weten wie jij bent, maar dat we wel weten wat jij op onze website doet. En dat doen we bij alle bezoekers. Zo krijgen we een goed inzicht in hoe onze website wordt gebruikt.

5. Als je bij ons gegevens invoert voor het verzenden van jouw klusaanvraag, dan heb je altijd de mogelijkheid om daar aanpassingen in te laten maken of ze zelfs te laten verwijderen.

6. Het Nederlands recht is van toepassing op onze voorwaarden. We hopen niet dat het gebeurt, maar mochten we elkaar in de rechtszaal tegenkomen, dan is dat in Utrecht.

7. Mocht je vragen hebben over deze voorwaarden, stel ze gerust. Stuur ons een mailtje op info@zoofy.nl.