Over de Klushulp
Net zo makkelijk als een taxi, boek je nu ook een vakman online. Zoofy is de grootste online klusservice waar je direct een vakman boekt voor jouw klus(je) in en rondom huis. Op ons platform zijn méér dan 10.000 zzp'ers aangesloten. Als Klushulp maak je onderdeel uit van onze flexibele studentenpool 'De klushulp'.
Als klushulp voer je doe-het-zelf klusjes uit waar de consument zelf onvoldoende tijd, zin of vaardigheden voor heeft. Je ontvangt automatisch een notificatie in je Zoofy-app wanneer er een klus is geplaatst die bij jouw voorkeuren past. Je bepaalt dus zelf welke klus je oppakt.
Voorbeelden van typische Klushulp-klusjes zijn:
(meubel-)montage, lampen vervangen, tv/spiegel/gordijnrails/ boekenplank/ rookmelders ophangen, trage computer opschonen, digitale televisie aansluiten, behang verwijderen, bladruimen, gazon maaien, verhuishulp / sjouwwerk, fitness-apparaat in elkaar zetten.
Om als Klushulp aan de slag te gaan, heb je het volgende nodig:
- Een eigen vervoersmiddel (fiets, e-bike,scooter met AM rijbewijs en verzekering)
- Smartphone met IOS 12/ Android 6.0 of nieuwe
- Zakelijke registratie is niet nodig (geen KvK- en BTW-nummer)
- Een IBAN rekening
Daarnaast moet je:
- 16+ Jaar oud zijn als EEA-burger
- 18+ Jaar oud zijn als niet-EEA burger
Download de Zoofy-app
Download Zoofy-app en meld je aan als Klushulp. Voor jouw uitbetaling werken we samen met Verloning.nl zodat jij geen KVK inschrijving nodig hebt. Gebruik onderstaande gegevens om je aan te melden:
- Company Name: Verloning
- KvK: 51683245
- Btw: NL850126204B01
- IBAN: vul je eigen IBAN nummer in
je kiest zelf welke klus je oppakt en werkt dus alleen wanneer het jou uitkomt.
Ben je druk met je studie? Dan pak je wat minder klussen op. Kun je juist wel wat extra geld gebruiken? Je ontvangt automatisch een notificatie als er een klus wordt geplaatst die bij jouw voorkeuren past. Zo ben jij als eerste op de hoogte en kun je snel aan de slag!
In alle gevallen geldt wel: afspraak is afspraak. Wanneer je een klus hebt opgepakt voor een bepaalde dag en tijd, rekent de klant op je komst.
Nee, voor jouw uitbetaling werken we samen met Verloning.nl zodat jij geen KVK inschrijving of moeilijke boekhouding voor nodig hebt. Download de Zoofy app en gebruik onderstaande gegevens om je aan te melden:
- Company Name: Verloning
- KvK: 51683245
- Btw: NL850126204B01
- IBAN: vul je eigen IBAN-nummer in
Wij regelen een snelle uitbetaling!
Zie ook: https://verloning.nl
Wij proberen het jou zo makkelijk mogelijk te maken. Op je beginscherm in de app zie jij direct welke klussen je kunt oppakken. Bij elke nieuwe klus ontvang je van ons een (push)melding. Bekijk de klusomschrijving en data. En als je kan:
- Pak de klus
- Voer de klus uit
- Factureer via onze Zoofy app
Dat is alles. Bekijk anders deze instructievideo
Zoofy is landelijk actief. Jouw werkgebied bepalen we aan de hand van jouw opgegeven woonplaats. We hanteren een straal tot 15 kilometer daar om heen. Dit doen we zodat jij niet te ver hoeft te fietsen of scooters voor een klus. Het moet natuurlijk wel lonen om een klus op te pakken. </p>\\n<p>In het weekend op bezoek bij je ouders of vrienden van thuisthuis en tijd/zin om daar ook een klusje op te pakken? Dan vergroten we jouw radius zodat jij óók in het weekend lekker kunt bijklussen.
Ja, hou er rekening mee dat je zelf gereedschap nodig kan hebben voor sommige klussen. Voor de doe-het-zelf klussen die een Klushulp uitvoert, is basisgereedschap voldoende:
- Elektrische boor/ schroevendraaier
- Set bitjes + boortje
- Gereedschapskoffer
- Waterpas
- Eventueel een leidingdetector
Zoofy probeert het merendeel van de communicatie via email af te handelen. Voordat je ons benadert kun je natuurlijk dit deel van de site goed doorlezen. Wellicht is je antwoord hier al terug te vinden. Wil je ons toch een mailtje sturen, dan proberen we altijd binnen 48 uur bij je terug te komen met een antwoord. Stuur je mail naar [email protected]
Voor de klus
Nadat je een klus hebt geaccepteerd ontvang je direct alle informatie die je nodig hebt om de klus uit te voeren. Je ontvangt dan ook de naam, het adres en het telefoonnummer van de klant. Je kunt dus altijd van tevoren contact opnemen.
Wij vragen je om altijd contact op te nemen met de klant voordat je naar een afspraak rijdt, het liefst een dag van te voren. Zo kun je de details alvast doornemen en voorkom je veel miscommunicatie. Bij spoedklussen moet je direct contact opnemen met de klant om de tijd door te geven waarop je langs komt.
In alle gevallen geldt: afspraak is afspraak. De klant rekent op jouw komst!
Nieuwe aanvragen komen binnen via de app (en mail). In die aanvraag staat de locatie waar de klus uitgevoerd moet worden (zonder huisnummer) en wat er moet gebeuren. Ook zie je direct wanneer de klant graag geholpen wilt worden. Komt dat moment jou goed uit, dan klik je op ja en ontvang je de rest van de informatie zodat je contact kan opnemen met de klant.
Je kunt daarvoor het telefoonnummer gebruiken dat je hebt ontvangen. Geef de klant een belletje of stuur een berichtje zodat de klant op de hoogte is. Je kunt ook eenvoudig via onze app een berichtje uitsturen door middel van de 'ik-ben-onderweg' knop. De klant krijgt dan automatisch een bericht dat jij er aan komt.
Bij Zoofy geldt: afspraak is afspraak. Dat betekent dat jij aanwezig bent bij de klant op de voorgestelde dag en binnen het aangegeven tijdvak. Heb je de klant al meteen gebeld of een berichtje gestuurd toen je de klus accepteerde? Het kan natuurlijk gebeuren dat mensen niet direct kunnen reageren omdat ze even met iets anders bezig zijn. Vaak is er niet zo veel aan de hand. Ben je reeds op locatie aanwezig en is de klant niet thuis of annuleert de klant er plekke dan mag je, wanneer je gebruikt hebt gemaakt van de 'ik ben onderweg knop', in de meeste gevallen een annuleringsfactuur ter hoogte van €25 in rekening brengen. Neem hiervoor eerst contact met ons op!
Dat is altijd vervelend. Wij gaan er van uit dat jij je aan de afspraken houdt. De klant doet dat ook. Wanneer je toch te laat dreigt te komen voor een afspraak, neem dan direct contact op met de klant en leg uit wat er aan de hand is. Wanneer de klant akkoord gaat met de nieuwe tijd, kun je de klus alsnog gaan uitvoeren.
Ai, dat is lastig. Wanneer jij een klus hebt geaccepteerd dan zie je in de app de exacte locatie verschijnen. Lijkt het erop dat het adres niet klopt of onvindbaar is, neem dan direct contact met de klant op om te vragen of het huisnummer wel klopt en vraag om instructies. In de meeste gevallen is het zo opgelost. Blijkt het adres echt niet te kloppen, laat het ons dan zo snel mogelijk weten.
Tijdens de klus
Dreigt er iets mis te gaan bij een klus die staat ingepland voor vandaag, neem dan in alle gevallen zo snel mogelijk contact op met ons om te kijken of wij jou kunnen helpen. Het is daarnaast belangrijk dat de klant altijd goed op de hoogte gehouden wordt! Vergeet dus ook niet de klant te bellen.
Ben je bij de klant en blijkt het probleem of de klus ineens heel anders te zijn, dan door de klant is omschreven ga dan in overleg om miscommunicatie te voorkomen. Leg uit wat er moet gebeuren om de klus alsnog uit te voeren en met welke kosten de klant rekening kan houden. Meestal komen jullie er wel samen uit. Wij gaan ervan uit dat een door jou opgepakte klus ook succesvol wordt afgerond. Dat is ook te reden waarom je altijd van tevoren contact met de klant moet hebben. Voel je je toch genoodzaakt om een klus op locatie af te melden neem dan zsm contact met ons op.
Je mag altijd het eerste uur in rekening brengen voor een klus. Sommige klussen zijn al na 15 of 30 minuten opgelost. Is dat het geval, vraag dan aan de klant of er niet nog een anders klusje te doen is. Je brengt tenslotte het eerste uur in rekening en klantvriendelijkheid wordt door iedereen gewaardeerd.
Klus klaar, klant tevreden, dan is het een goed moment om een factuur aan te maken. Doe dit direct na afronding van de klus in onze app. Voer alle bedragen in, vraag de klant om een handtekening en druk op verzenden. De klant ontvangt direct een Tikkie/sms met een betaalverzoek. De factuur versturen wij per email. Hou er rekening mee dat klanten altijd betalen aan Zoofy, nooit direct aan de vakman.
Factuur aanmaken? Bekijk deze instructievideo.
Na de klus
Laat de klant direct na de klus aan jou weten dat er iets niet goed is gegaan, bedenk dan samen een oplossing. Dat er iets mis gaat is niet erg, zolang je het op een vriendelijke manier samen oplost. Jij hebt altijd het recht (tweede kans) om het probleem alsnog te fiksen. Lukt dit niet of kom je er echt niet uit met de klant, laat ons dit dan weten. Ontvangen wij een klacht van een klant dan zullen wij bij jou informeren wat er volgens jou aan de hand is. Is er sprake van schade of ondeugdelijk werk, dan vragen wij een klant om ons foto’s van de situatie te sturen. Van jou verwachten wij altijd dat je met ons meedenkt om tot een oplossing te komen.
Goed bezig, dan is de klant vast tevreden over het geleverde werk. Vervolgklussen binnen 24 maanden na de oorspronkelijke klus dien je wederom via Zoofy aan te melden. Dit kan je heel gemakkelijk doen door onze klantenservice een mail of WhatsApp te sturen met het oorspronkelijke klusnummer en de nieuwe uitvoerdatum. Wij zorgen ervoor dat de klus dan wederom in je overzicht komt te staan.
Het kan je zomaar gebeuren. Je bent op een klus en je stoot per ongeluk een vaas om of je beschadigt per ongeluk een muur...geen paniek, hier bestaat een aansprakelijkheidsverzekering voor!
Het is belangrijk om te weten dat jouw privé-aansprakelijkheidsverzekering geen schade dekt die je tijdens je werk als Klushulp maakt. Het loont dus de moeite om een 'beroeps'aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten om te voorkomen dat je die vaas uit eigen zak moet vergoeden.
We verplichten een beroepsaansprakelijkheidsverzekering niet, maar raden dit wel aan. Je bent namelijk niet via Zoofy verzekerd.
Voor jouw uitbetaling werken we samen met Verloning.nl. Via Verloning kun je eenvoudig een beroepsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten. De polis sluit je al af vanaf €107,45 euro per jaar. Je zit dus nergens aan vast en jaarlijks vraagt Verloning.nl je of je de polis wilt verlengen. Kijk voor meer informatie op wwww.verloning.nl of neem contact op via [email protected] of 010-2610266.
Direct na het succesvol afronden van een klus, dien jij een factuur aan te maken. Doe je dit ter plekke en in afwezigheid van de klant, dan wordt er direct een betaalverzoek verstuurd in de vorm van een QR-code. Deze kan de klant wanneer hij/zij tevreden is direct voldoen. Lukt dit echt niet, dan hanteren wij een betaaltermijn van 4 dagen.
Uitbetalingen
Je ziet in de Zoofy app wat jij per uur verdient. Dit bedrag is ongeveer €29,- per uur. Over dit bedrag dient nog wel btw afgedragen te worden. Hiervoor werken wij samen met Verloning.nl, zodat jij dit niet hoeft te regelen en ook geen Kvk-inschrijving nodig hebt. Netto hou je ongeveer €25,- per uur over. Dat is lekker verdienen!
Voor jouw uitbetaling werken we samen met Verloning.nl zodat jij je werkzaamheden als Klushulp eenvoudig kan laten uitbetalen zonder dat je hier een KVK inschrijving of moeilijke boekhouding voor nodig hebt.
Twee keer per maand verwerken wij alle door jou uitgevoerde klussen. Dit gebeurt op de 15e en op de laatste dag van een maand. Wij kijken daarbij naar de datum waarop een klus is gefactureerd en gaat volgens het volgende schema:
- Klussen die tussen de 1e en 14e van de maand zijn gefactureerd, keren wij op de laatste dag van diezelfde maand uit.
- Klussen die tussen de 15e en 30e/31e zijn gefactureerd, keren wij uit op de 15e van de volgende maand.
Voorbeeld: je maakt op 12 juni een factuur aan, dan ontvang je jouw vergoeding op 30 juni op jouw rekening
Wanneer de klant een klacht heeft ingediend (of niet tevreden is) dan dient deze eerst op een goede manier te worden opgelost. Is dat het geval en komt de betaling alsnog binnen, dan keren wij dit zo snel mogelijk aan jou uit
Nee, dat mag niet. Klanten betalen altijd aan Zoofy .Wij werken graag volgens een ‘no-cure no-pay’ principe en dat kan alleen wanneer ook jij je aan de spelregels houdt. Het voordeel voor jou is dat je zelf de betalingen door klanten niet in de gaten hoeft te houden. Dat doen wij. Een eventueel incassotraject nemen wij voor onze rekening
Stoppen als Klushulp? Jammer dat je ons verlaat. Wil je er echt helemaal mee stoppen, stuur dan een mail naar [email protected]. Wil jij je tijdelijk afmelden ivm vakantie dan kun je in de app alle meldingen uitzetten.
Uitleg over de app
Heb je problemen met onze app of ontdek je een foutje, lees vooral dan eerst dit artikel door. Daarin wordt uitgelegd hoe alles werkt. Heb je daarna nog steeds hetzelfde probleem, laat het ons weten via [email protected].
Zodra jouw account is geactiveerd ontvang je een email met instructies en meer uitleg. Wanneer je onze app op jouw telefoon hebt geïnstalleerd, voer je jouw mobiele nummer in dat bij ons bekend is. Je ontvangt per sms een code die je gebruikt om in te loggen. Je kan direct starten met klussen!
Lukt het je niet om in te loggen terwijl je account wel is geactiveerd neem dan contact met ons