Nieuw bij Zoofy? Zo werkt het.
Bijgewerkt op: 15-07-2024
~ 4 min. lezen
Stap 1: zorg ervoor dat je onze app op je telefoon hebt staan. Zo hoef je nooit een klus te missen. Klik op één van de onderstaande links die van jou op toepassing is en klik op downloaden/updaten. Hierna verschijnt de nieuwste versie van de app vanzelf op je mobiel.
Staat de app op je telefoon, log dan in met jouw mobiele nummer. Je krijgt een sms toegestuurd waarmee je kan inloggen.
Afspraken
- Maak je na het afronden van een klus altijd een factuur aan in ons systeem (zie hieronder de uitleg);
- Mensen plannen via Zoofy een afspraak in. Van jou verwachten we dat je die afspraak nakomt.
- Wanneer je een klus oppakt, betekent dit dat de klus voor jou is en dat vanaf dat moment de overeenkomst wordt aangegaan.
- Reken je geen voorrijkosten, je mag altijd het eerste uur rekenen. Ook wanneer je sneller klaar bent;
- Kan een klus (nog) niet worden gefactureerd? Stel klussen uit of meld ze af via de app;
- Wil de klant dat je nog een keer terugkomt? Mooi, lekker bezig! Geef de datum door aan Zoofy en maak een vervolgfactuur aan.
Factureren (zie ook hieronder) doe je direct na het afronden van een klus en altijd via onze app. Bij misbruik brengen wij een standaardbedrag in rekening.
Hoe het werkt?
Openstaande klussen
Alle openstaande klussen staan op een kaart weer gegeven in het beginscherm van de app. Door te klikken op 'Nieuwe klussen' kan je dit ook in een lijst laten weergeven.Menu
Door te drukken op de drie streepjes boven in het scherm kom je uit op het menu. Vanuit hier kun je navigeren naar: jouw profiel, de openstaande klussen en jouw klussen.Factureren
Klus klaar? Maak altijd direct na afronding een factuur aan via de app. Ga daarvoor de lijst met jouw klussen. Druk op de klus die gefactureerd moet worden en maak de factuur aan. Vul het arbeidsloon (zoals aangegeven bij het tarief) en materiaal! Laat de klant ondertekenen voor akkoord en klik op 'Verstuur'. De klant ontvang de factuur per mail. Samen met een Tikkie.Klanten betalen altijd aan Zoofy. Dat gaat via Tikkie of iDeal.
Zoofy betaalt elke maandag uit. Wij houden de factuur wel eerst 29 dagen vast. In deze periode geven we de klant de mogelijkheid om eventuele klachten of opmerkingen te melden. Op het moment dat er geen klachten zijn en de factuur is door de klant betaald zullen wij het bedrag op maandag uitkeren.
Verder neemt Zoofy de incassoprocedure op zich in het geval een betaling uitblijft. Zodra de betaling is geïncasseerd, storten wij het bedrag uiteraard alsnog naar jou door.
Heb je verder nog vragen? Bekijk de veelgestelde vragen of mail naar [email protected]. Op een mooie samenwerking!