Veelgestelde vragen Zoofy BV

Wat is Zoofy

Met Zoofy vindt je snel de juiste vakman voor alle klussen in en om het huis. Zoek online de klus die je wilt laten voeren, kies een datum en tijdstip dat het uitkomt en vraag jouw klus aan. Wij hebben een groot landelijk netwerk van vakmannen. Zo vinden wij vrijwel altijd een vakman bij jouw in de buurt.

Waarom biedt Zoofy deze dienst aan?

Er zijn altijd van die klusjes die maar blijven liggen. Een krakende deur, lekkende kraan of een nieuw lamp die maar in de hoek blijft liggen. Dat geeft irritatie en een onrustig gevoel. Wij bieden jou het gemak om dit eenvoudig op te lossen. Met Zoofy helpen wij om deze klussen snel en goed te regelen. Het bespaart jou tijd en moeite die je vervolgens aan leukere zaken kan besteden.

Waarom zou ik via Zoofy een vakman boeken?

Wij werken alleen met de beste vakmannen. Klanten beoordelen onze vakmannen gemiddeld met een 9,2.

Je maakt een afspraak wanneer het jou uitkomt. Dit kan ook 's avonds of in het weekend zijn. Is er sprake van een spoedklus? Dan wordt je dezelfde dag nog geholpen.

Wij bieden je de garantie dat het goed komt. De vakmannen doen uiteraard hun uiterste best om de klus goed af te ronden. Is er toch iets niet goed gegaan? Wij zorgen ervoor dat het dan alsnog wordt opgelost.

Moet ik voorrijkosten betalen?

Nee, wij rekenen geen voorrijkosten. Dat is ook niet nodig. Wij werken met een netwerk van vakmannen uit heel Nederland. Daardoor vinden wij vrijwel altijd wel een vakman bij jou in de buurt. Op die manier hoeven zij nooit heel ver te rijden.

Welke garantie biedt Zoofy?

We begrijpen dat elke klus gewoon snel en goed afgerond moet worden. Wij verwachten van onze vakmannen dat ze dan ook hun uiterste best doen. Gaat er een keer toch iets niet helemaal goed? Laat dit wel altijd direct aan de vakman weten. Meestal kan hij het alsnog direct voor je oplossen. Lukt dat niet? Neem dan contact met ons op. Wij vragen de vakman dan om de klus op een later moment alsnog goed bij jou af te ronden. Of we vragen een andere vakman om de situatie te beoordelen en de klus alsnog te klaren. Samen komen wij er op die manier uit.

Hoe werkt Zoofy?

Kies de klus (of selecteer het type vakman)

Je ontvangt een 1e mailtje waarin je jouw aanvraag activeert. Daarna gaan wij direct op zoek naar een vakman bij jou in de buurt. Binnen een paar uur krijgt je een e-mail met de afspraakbevestiging. Spoedklus? Meestal heb je na een paar minuten al een bevestiging in de mail. Max duurt dit 20 minuten. Je wordt dezelfde dag nog geholpen.

In de afspraakbevestiging staan de gegevens van de vakman. Van tevoren kunnen jullie nog overleggen als dat nodig is. De vakman komt langs op de afgesproken tijd om de klus uit te voeren.

Na de klus ontvang je de factuur per e-mail.

Betalen kan eenvoudig via Tikkie of iDeal

Moet ik bij Zoofy een account aanmaken?

Nee, dat hoeft niet. Je vult alleen jouw naam, adresgegevens en e-mailadres in. Dat is alles wat we nodig hebben om jouw aanvraag te verzenden en de factuur te versturen.

Welke dagen en tijden kan ik een afspraak met een vakman inplannen?

Het is natuurlijk handig als de vakman langskomt wanneer dat jou het beste uitkomt. Daarom werken onze vakmannen ook 's avonds en in het weekend. Buiten kantoortijden moeten de vakmannen schuiven in hun agenda om jou snel te helpen. Daarom betaal je dan meer dan overdag. Bij het aanvragen van de klus kies je zelf de dag en het tijdvak dat het beste uitkomt. Je ziet dan ook direct de tarieven. Vaak lukt het ons om de afspraak op de door jou aangevraagde dag en tijd te plannen. Lukt dat een keer niet, dan bellen we je zsm op. En kiezen we in overleg een andere tijd of dag.

Hoe snel komen jullie als ik een spoedklus heb?

Spoedklussen kun je altijd gewoon aanvragen. Wij pakken jouw klus meteen op en zorgen dat de vakman dezelfde dag nog bij je langskomt . Binnen 20 minuten krijg je de afspraakbevestiging per e-mail. De vakman schuift in zijn agenda om jou zo snel mogelijk te helpen. Daarom rekenen wij voor spoedklussen iets meer dan normaal. De tarieven tonen wij bij het inplannen.

Kan ik 24 uur per dag een klus boeken?

Ja, je kunt 24 uur per dag online een aanvraag doen. Wij versturen de klusaanvraag automatisch naar vakmannen bij jou in de buurt. Ook als onze klantenservice gesloten is, kan de vakman reageren op jouw aanvraag en de klusafspraak bevestigen. Tijdens openingstijden gaat dit meestal wel sneller omdat wij jouw klusaanvraag dan goed in de gaten kunnen houden.

Wat zijn jullie openingstijden?

Onze klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur. Op zaterdag en zondag van 9.00 tot 17.00 uur.

Wie zijn de vakmannen van Zoofy?

Onze vakmannen zijn allemaal professionals. Het zijn ZZP'ers of klusbedrijven die staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Dat is een voorwaarde. De vakmannen zijn niet bij ons in dienst, maar maken deel uit van ons netwerk. Wij weten van elke vakman wat zijn kwaliteiten zijn en voor welke klus wij hem kunnen inzetten. Zo waarborgen wij de kwaliteit en kunnen we de juiste vakman aan jouw klus koppelen.

Hoe kan ik me als vakman aanmelden bij Zoofy?

Sta je ingeschreven bij de Kamer van Koophandel? Dan kun je je als vakman aanmelden bij Zoofy. Op pro.zoofy.nl staat meer informatie. Daar kun je je aanmelden. Daarna nemen wij contact met jou op.

Hoe werken de reviews?

Wij vragen alle klanten na de klus hoe ze de uitgevoerde klus en de vakman waarderen. Dit zijn de reviews die je vindt op onze site. We delen de reviews ook met de vakmannen. Zo houden we samen de kwaliteit hoog. Het kan voorkomen dat we een inschattingsfout maakten en dat de vakman niet de juiste kwaliteit levert. We gaan dan in gesprek met de vakman. Verbetert de kwaliteit niet, dan verdwijnt deze persoon uit ons netwerk. Jouw mening is daarom heel belangrijk voor ons.

Hoe weet ik wat een klus mij gaat kosten?

We geven per klus zoveel mogelijk informatie over de prijs. Wij berekenen het gemiddelde lokale tarief voor een klus. Als je jouw postcode invult, zie je de geldende tarieven voor jouw regio. De prijs hangt ook af van de dag of het tijdstip waarop je de klus wilt laten uitvoeren. 's Avonds en in het weekend rekenen wij een hoger tarief. Met spoed komt er dezelfde nog een vakman bij je langs. Ook dan rekenen wij een hoger tarief.

Sommige klussen hebben een vaste prijs, andere klussen een prijs per uur of per meter. De prijzen zijn inclusief BTW. Eventuele materiaalkosten zijn niet bij de prijs inbegrepen. Als het kan vermelden we de gemiddelde duur van de klus. Zo kun je vooraf inschatten welk bedrag je kunt verwachten.

Waarom rekenen jullie minimaal 1 uur?

De vakman rijdt ook voor kleinere klussen graag jouw kant op. Om ervoor te zorgen dat de vakman wat overhoudt aan kleinere klussen, rekenen we minimaal 1 uur. Omdat we geen voorrijkosten rekenen, ben je met het uurtarief vaak goedkoper uit. Ook al is de vakman wel binnen het uur klaar.

Waarom betaal ik een service fee van € 9,95?

Met Zoofy bieden wij jou een netwerk van vakmannen door heel Nederland. Wij proberen je zo snel mogelijk te koppelen aan de juiste vakman. Daarvoor is een hele systeem gebouwd. En er wordt gebeld, smsjes verstuurd. Dit kost geld.

Wanneer ontvang ik een rekening?

Je ontvangt de rekening na afronding van de klus. Als de vakman klaar is geeft hij aan hoe lang hij bezig was en of hij materialen gebruikte. Daarna maakt hij de rekening op. Deze ontvang je vervolgens per e-mail.

Hoe kan ik betalen?

In de e-mail met de rekening staat een link naar iDeal waarmee je de rekening kunt betalen. Je kunt ook betalen via Tikkie of je schrijft het bedrag over met de betaalgegevens die u in de e-mail vindt.

Kan ik een afspraak annuleren?

Is er iets tussengekomen en wil je de afspraak afzeggen? Via de bevestiging email kun je een aanvraag of klus annuleren. Tot 24 uur voor de afspraak kun je de afspraak zonder kosten afzeggen. Zeg je af binnen 24 uur voor de afspraak, of nadat een spoedklus door een vakman is geaccepteerd dan betaal je een kleine vergoeding. Deze kan oplopen tot €15 euro. Dit geldt ook als je niet thuis bent op het afgesproken tijdstip.

Jullie vinden geen vakman voor mijn klus, wat nu?

Wij maken gebruik van een netwerk van vakmannen uit heel Nederland. Wij doen altijd ons uiterste best om een vakman voor je te vinden. Maar bij grote drukte of in sommige minder bewoonde delen van Nederland kan het voorkomen dat we helaas niet snel genoeg iemand kunnen vinden. Dan nemen we contact met je op om dat uit te leggen.

Hoe kan ik contact opnemen?

Je kunt jouw klus 24 uur per dag online aanvragen. Heb je een vraag? Stuur dan een e-mail naar info@zoofy.nl. Wij zijn open van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur. Op zaterdag en zondag van 9.00 tot 17.00 uur.