Zoofy betrouwbaarheid Zoofy reviews Klachten over Zoofy

Zoofy: reviews, klachten en betrouwbaarheid

Bijgewerkt op: 28-02-2025

~ 4 min. lezen

Zoofy is een het grootste klusplatform in Nederland waar je direct een afspraak kan maken met gekwalificeerde vakmensen. In dit artikel bespreken we de betrouwbaarheid van Zoofy, reviews van klanten en hoe we eventuele klachten oplossen. Ontdek waarom Zoofy een populaire keuze is en wat je moet weten voor je een klus boekt.

Inhoudsopgave

  1. Wat is Zoofy?
  2. Wat vinden klanten van Zoofy?
  3. Hoe lost Zoofy klachten van klanten op?
  4. Hoe werkt de garantie?
  5. Hoe meld je een klacht over Zoofy?


Wat is Zoofy?

Zoofy is een Nederlands online platform dat consumenten in staat stelt snel en eenvoudig geverifieerde vakspecialisten te boeken voor diverse klussen in en rondom het huis. Ons platform bestaat sinds 2015 en sindsdien hebben we een uitgebreid netwerk van vakmensen opgebouwd, variërend van loodgieters en elektriciens tot schilders en hoveniers.

Zoofy werkt ook samen met bekende (online) winkels zoals Praxis, bol.com, Hornbach, Gamma en Karwei. Deze samenwerkingen stellen klanten in staat om bij de aanschaf van producten direct een vakman te boeken voor installatie of montage.


Wat vinden klanten van Zoofy?

Bekijk hieronder geverifieerde reviews van onze klanten op Google:

Boek direct een vakman

Uitgelicht: Kast monteren

Vakman review Zoofy klus

"Hij kwam binnen, wou niks drinken, en ging gelijk aan de slag. 4 uur later stond de kast in elkaar. Hij heeft in één ruk door gewerkt! Wat ik ook heel fijn vond is dat ik op een zaterdag het verzoek ingediend had voor een vakman en maandag was hij er al. Super, super snel. Wij zijn dik, en dik tevreden!"  

Hoe wij klachten van klanten oplossen

Zoofy werkt alleen met gescreende vakmensen. Dankzij ons reviewsysteem blijft de kwaliteit hoog. Bekijk hieronder veelgestelde vragen van klanten:

Wat gebeurt er als de vakman niet komt opdagen?

Neem in dit geval direct contact met ons op, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken. Indien nodig sturen we een andere vakman om het probleem recht te zetten. Dergelijke klachten nemen we zeer serieus en kunnen leiden tot het beëindigen van onze samenwerking met de betrokken vakman.

Wat gebeurt er als ik niet tevreden ben met het uitgevoerde werk?

Ben je niet tevreden, bespreek dit dan direct met de vakman of meld het binnen 72 uur na ontvangst van de factuur via onze chat. Bij kleine problemen kun je samen met de vakman een oplossing zoeken. De vakman heeft het recht om het werk opnieuw uit te voeren.

Wat gebeurt er als de vakman schade heeft gemaakt?

Meld problemen direct bij de vakman of via onze chat, uiterlijk binnen 72 uur na ontvangst van de factuur. De vakman zal, waar mogelijk, zelf de schade herstellen. Lukt dat niet, dan kun je als klant een beroep doen op de aansprakelijkheidsverzekering van de vakman. 

Daarom stelt Zoofy deze verzekering verplicht. Mocht dit niet mogelijk zijn of de verzekering ontbreken, dan kun je mogelijk gebruikmaken van de aansprakelijkheidsverzekering van Zoofy.

vakman toppers Zoofy
Enkele van onze vakman toppers op kantoor bij Zoofy

Hoe werkt de garantie?

Naast de wettelijke garantie via de vakman biedt Zoofy tegen een kleine vergoeding een optionele garantie op uitgevoerde werkzaamheden. 

Het Zoofy Garantiepakket is een optionele service van €6,95 per klus, bedoeld om klussen via Zoofy.nl te beschermen. Gaat er iets mis? Met dit pakket zorgen wij ervoor dat de klus zonder extra kosten succesvol wordt afgerond.


Hoe meld je een klacht over Zoofy?

Heb je onverhoopt een klacht over de werkzaamheden en kom je er samen met de vakman niet uit? Zoofy werkt hard om klachten over ons zo spoedig mogelijk op te lossen. 

Je kunt bij ons al je klachten indienen per mail. Stuur een mail naar klantenservice@zoofy.nl met daarin jouw klusnummer, zodat wij precies weten over welke klus je een klacht wil indienen.