#Klussen #Corona Tips & Tricks

Corona update - voor klanten en vakmannen

Bijgewerkt op: 21-08-2023

~ 4 min. lezen

Contactloos klussen

16 maart 2020, door Charmayne Sluis.

Laaste update: 15-12-2020

Klussen in tijden van Corona

Het zijn gekke tijden. Hoewel het enkele luttele weken een volstrekt ondenkbaar scenario was, en voor het gros van de mensen het een ver-van-mijn-bed-show leek te zijn, is het nu ineens menens. Sinds gisteren heeft Corona direct een onmiskenbare drastische uitwerking op onze maatschappij.

Ondanks de verregaande maatregelen die het RIVM en de regering momenteel treffen om het Corona-virus tegen te gaan, bereiken ons diverse nieuwsartikelen dat Corona de klusser niet thuis houdt. Alsof klussers denken dat Corona de bouwmarkten overslaat, wordt er massaal inkopen gedaan om te klussen. Of dat besmettingtechnisch slim is om in grote getale naar de winkels toe te stuiven, is te betwijfelen. Maar dat terzijde.

Het is natuurlijk geen tijd voor paniek voetbal. Ook bij Zoofy gaat het werk door. Daar doen we met al onze collega’s ontzettend ons best voor, maar het zal de komende tijd misschien niet helemaal gaan zoals je van ons gewend bent. Daarvoor graag je begrip. 

De gezondheid van onze vakmannen en jou is het allerbelangrijkst

Het kantoor van Zoofy werkt - zover mogelijk - thuis. Maar voor onze vakmannen (allen zzp’er) gaat deze vlieger niet op. De coronamaatregelen die sinds maart aan de orde zijn raken iedereen. Bitter genoeg, raakt het vooral de sectoren waar de arbeid bij uitstek onzeker is. Zo ook bij onze vakmannen. Juist daarom is het plaatsen van klussen in deze tijd belangrijk. Maar uiteraard met zo min mogelijk risico. Bij Zoofy werken we veilig, of we werken niet. Daarom roepen we jou op, als klant, om je medewerking. Dit zodat we het werk voor onze vakmannen zo veilig mogelijk houden.

Corona klussen

Natuurlijk zouden we het liefst onze vakmannen op pad sturen in dit soort Coronaproof pakken. Maar dat is helaas een onwerkbare utopie. Wat we wel kunnen doen is het volgende: we vragen jou als klant je afspraak te annuleren, wanneer je last hebt van klachten zoals hoesten, koorts of een verkoudheid ervaart, de afspraak direct te verplaatsen. Neem hierbij geen enkel risico. Uiteraard vragen wij dit ook van onze vakmannen. Heb je een klus met spoed of een klus die écht niet kan wachten terwijl je zulke klachten ervaart: meld dit dan alsjeblieft bij je klusomschrijving, of neem contact met ons op via klantenservice. Als er nood aan de man is, zullen wij onze klanten nooit in de kou laten zitten, maar we nemen wel de passende maatregelen.

Corona maatregelen

Ontvang je toch één van onze Zoofy-mannen op de stoep?

We verzoeken je vriendelijk rekening te houden met de volgende maatregelen:

  • Schud geen handen en hou voldoende afstand van elkaar.
  • Verblijf niet onnodig in dezelfde ruimte als de vakman.
  • Ben je ziek? Breng ons dan direct op de hoogte en stel de klus even uit.
  • Onze vakmannen worden geïnstrueerd om hun handen te wassen bij binnenkomt en vertrek. Geef hen hiertoe de mogelijkheid.
  • Je hoeft als klant momenteel geen handtekening te zetten bij de factuur, om zo het directe contact tot het minimum te beperken.

We zijn ontzettend trots op onze vakmannen die zich momenteel inzetten voor Zoofy. Maar ook jou als klant willen we bedanken voor je vertrouwen. Laten we goed op elkaar passen en het naar gelang de omstandigheden, het beste er van maken samen.

Al het beste,

Team Zoofy

Vond je dit blog interessant om te lezen? Volg dan de Zoofy Instagram pagina en de Facebook van Zoofy. Zo blijf je altijd op de hoogte van alle updates omtrent Corona.