Je locatie

Kies je klus

Wanneer hulp?

Boek je vakman



Vul je postcode of plaats in om prijzen en beschikbaarheid te tonen.

Spoed

--,-

incl BTW

Maandag

--,-

incl BTW

Later moment

--,-

incl BTW

Geen voorrijkosten.
Beste vakmannen van NL.
Altijd garantie.

Vul je postcode of plaats in om prijzen en beschikbaarheid te tonen.


Klanten beoordelen onze vakmannen met een 9,2/10


Vragen of hulp met boeken? Bel ons
085-0471277


Dit zeggen onze klanten over onze vakmannen



Betaal achteraf direct via Tikkie of iDeal

ideal

Bespaar tijd en geld

Met 1 klik een afspraak met een vakman. Die langskomt wanneer jij wilt. Voor een fatsoenlijke prijs.

Alleen de beste vakmannen

Tot nu toe afscheid van 68 vakmannen genomen. Ze waren niet goed genoeg! Balen voor hen. Fijn voor jou.

Alleen lokale vakmannen

Er komen alleen lokale vakmannen bij je langs. En die rekenen geen voorrijkosten. Fijn hé? :)

CV ketel zelf bijvullen?

Zo moet je zelf je CV-ketel bijvullen


Mocht je kachel niet warm worden, dan kan de oplossing zo simpel zijn als je cv-ketel bijvullen.

Zo moet je je CV-ketel bijvullen.


  1. Zet de cv-ketel uit.
  2. Pak de vulslang en sluit het ene eind aan op de vulkraan.
  3. Draai de vulkraan even open zodat de slang zich met water vult.
  4. Sluit de slang op de cv-ketel aan als er (bijna) geen lucht meer in zit.
  5. Draai de vulkraan open totdat de druk op de cv-ketel minimaal 1.5 bar heeft bereikt.


  6. Vul je cv-ketel nooit meer dan met 2 bar. Sommige oudere systemen en leidingen kunnen zelfs geen 1.5 bar aan. Als je niet zeker bent van je zaak, overleg dan altijd met een cv monteur. Lukt het je niet of wil je het toch door een cv monteur laten doen? Dat kan! Via Zoofy regel je snel en makkelijk een vakman die hier wel raad mee weet. Een verwarming-goeroe. Elke tijd van de dag, het maakt ons niets uit. We hebben een hele lijst aan vakmannen die aangesloten zijn bij ons, en allemaal zijn ze bedreven in het vullen, repareren en ontluchten van elke CV installatie die zín gezicht durft te laten zien. Ontluchten, ja ook dat hoort er bij, je hebt vast wel eens gekke geluiden horen komen van je verwarming. Dat komt meestal omdat er lucht in de radiatoren zit, vaak komt dit door het bijvullen van je ketel, normaal gesproken is je combinatie CV ketel en radiatoren een gesloten systeem. Dit komt omdat je expansievat de eventuele verdamping van water in je leidingen compenseert. Dit hele ontvluchting gebeuren is vaak een lastig taakje. je moet weten waar je moet beginnen, moet je Verwarming uit of aan staan? Hoe weet je wanneer alle lucht eruit is? OkÈ die laatste was niet moeilijk, maar dat leer je vaak the hard way want dan begint het water er namelijk uit te lopen, en aangezien het dus een gesloten systeem is, en dit water waarschijnlijk al jaren door je verwarmingen aan het pompen is zal het luchtje niet al te best zijn. Doe daarom lekker makkelijk, en regel bij ons een CV monteur die van dit klusje licht werk maakt!

Meer uitleg over de CV-ketel bijvullen

Je komt thuis na een dag lang werken, maar na een paar minuten kom je erachter dat het toch iets kouder is dan normaal, je voelt aan de verwarming… steenkoud. Oeps, de CV lijkt het niet te doen! Je zet de thermostaat nog wat hoger maar niets lijkt te werken. Je googled wat en je komt er al snel achter dat je misschien gewoon je CV ketel bij moet vullen! De zolder maar op, of.. waar staat dat ding eigenlijk?! Met je zaklamp op je telefoon in de aanslag ga je op zoek naar de ketel, je hebt vroeger veel Ernst, Bobby en de rest gekeken, dus je weet dat met een beetje speurwerk je hem zo gevonden moet hebben. En inderdaad, in een moment van glorie weet je hem dan toch uiteindelijk te vinden. Of je dat eigenlijk wel wilt is een 2de. Want eenmaal oog in oog met het beest schrik je toch een beetje, het schermpje blinkt met een reeks cijfers en codes die rechtstreeks uit Star Trek komen. Om de noodkreten van je ketel toch maar te kunnen ontcijferen zoek je nog even verder tot je een stoffig boek tegenkomt wat niet veel jonger kan zijn dan de eerste bijbel. Een paar keer blazen en niesen verder en je kan de eerste woorden al ontcijferen: Gebruiksaanwijzing. De inhoudsopgave, je moet ergens beginnen. Je kijkt nog eens goed naar het scherm en vergelijkt de foutcode met een tabel die netjes achterin je boekje staat, maar wat ze nu vragen te doen lijkt rechtstreeks uit een NASA draaiboek te komen.

Zo vul je je cv-ketel bij

Zet de cv ketel uit. Pak de vulslang en sluit het ene eind aan op de vulkraan. Draai de vulkraan even open zodat de slang zich met water vult. Sluit de slang op de cv-ketel aan als er (bijna) geen lucht meer in zit. Draai de vulkraan open totdat de druk op de cv-ketel minimaal 1.5 bar heeft bereikt.