Aanmelden als vakman

Hoe ben je hier gekomen? (optioneel)


Verzend aanmeldformulier

Zo werkt Zoofy

1

Ontvang een aanvraag!

Klusaanvragen ontvang je per mail (en soms per sms) en via onze App. Je ontvangt aanvragen uit jouw regio.

2

Bevestig de klus!

Het is een kwestie van op ja (als je kunt) of op nee (als je niet kunt) drukken, meer niet.

3

Afspraak gemaakt!

De bevestiging met alle informatie ontvang je direct per mail

Zoofy in het nieuws

Veelgestelde vragen

Wat is het verschil tussen Zoofy en andere kluswebsites?

Wij zoeken voor klanten naar goede en betrouwbare vakmensen voor de momenten dat zij het liefst geholpen willen worden. Bij ons boeken mensen direct een loodgieter, installateur of klusjesman. Ze plaatsen dus niet eerst een klus waarop jij dan moet reageren of waarop je een offerte moet uitbrengen. Nee, Zoofy werkt veel directer. Eigenlijk net als een bestelsite. Denk aan bijvoorbeeld Thuisbezorgd.nl. Maar dan voor vakmannen.

Hoe ontvang ik die klussen?

Klussen worden je aangeboden per sms, email of via onze app. Het is een kwestie van op 'ja' of 'nee' klikken. Ben je te druk? Dan druk op je gewoon op 'nee' en gaat de klus naar iemand anders. Druk je op ja en ontvang je een bevestiging, dan is de klus voor jou.

Wat zijn de kosten?

Zoofy doet niet aan vaste kosten. Dus geen abonnementen en contracten. Je zit nergens aan vast. Ook vragen wij niet een vergoeding per aanvraag die je ontvangt. Zoofy is namelijk geen leadbedrijf. Alleen wanneer je een klus echt doet vragen wij commissie. Dus het is 100% no cure no pay.

Hoe wordt het uurtarief bepaald?

Het tarief bepaal jij zelf. We proberen wel een bandbreedte aan te houden gebaseerd op de gangbare tarieven in jouw regio. Op die manier kunnen wij klanten altijd een redelijk alternatief aanbieden wanneer jij op 'nee' drukt.

Doen jullie aan voorrijkosten?

Nee, absoluut niet! Doorgaans hebben mensen daar een hekel aan. We hebben dan liever dat je met een iets hoger uurtarief gaat werken waarin een deel van de reistijd is verwerkt. Stel, je moet 20 minuten rijden en je ben een uurtje bezig. Wat wil je dan verdienen? Dan hanteren we dat als uurtarief.

In welke regio krijg ik klussen aangeboden?

Alleen bij jou in de buurt. Je bepaalt zelf hoever je bereidt ben om te rijden voor het door jou vastgestelde uurtarief. Je kan bijvoorbeeld kiezen voor een straal (hemelsbreed) van 5 kilometer of 10 kilometer. 15 mag ook, maar is vaak al verder dan je denkt.

Hoe gaat het met factureren?

Daar hebben we een heel simpel systeempje voor. Na het afronden van een klus maak je in een paar seconden een factuurtje aan. Dit kan direct op je telefoon of iets later, gewoon thuis op je laptop. Je vult de bedragen in en drukt op verzenden. Direct ontvangt de klant dan een factuur (met jouw bedrijfsgegevens) in de email. Jij ontvangt een kopie en wij ook. Zo weet iedereen wat er is gefactureerd.

Ok, maar hoe verwerk ik dat in mijn administratie?

Ook dat is eigenlijk best eenvoudig. In je eigen administratie maak je een nieuwe factuur aan. Bij de omschrijving zet je dan 'Zoofy werkbon nr XXXX'. Dan is het altijd makkelijk terug te vinden. Je moet de factuur die je via Zoofy verstuurt dus eigenlijk zien als jouw werkbon.

Hoe kunnen klanten betalen?

Op twee manieren. Wordt er direct bij jou afgerekend dan kies je bij het verzenden van de factuur voor contant of pin. Op de factuur komt dan te staan 'reeds betaald'. Dan weten wij dat ook. Betaalt een klant liever via Ideal? Dat mag ook. Dan kies je voor online betaling. Het betekent wel dat het geld dan eerst op onze rekening komt te staan. Wij betalen je vervolgens twee keer per maand uit. Rond de 15e en de 30e. Wij herinneren klanten eraan dat ze ook netjes op tijd betalen.

Hoe weten jullie of de vakmensen betrouwbaar en goed zijn?

Daar steken we veel energie en tijd in. Zoofy valt of staat met de kwaliteit van de vakmensen met wie wij samenwerken. Dat is de reden dat we vooraf een selectie maken. We benaderen niet iedereen. Vooraf proberen we zoveel mogelijk te checken of je goede referenties hebt en of we geen vreemde dingen tegenkomen. Daarnaast komen we altijd persoonlijk even langs. Voor beide partijen is het fijn om elkaar gezien te hebben. Sta je online dan mogen klanten (altijd na volledige afronding en betaling van een klus) hun mening geven. Komt de gemiddelde score beneden een bepaald niveau dan staken we direct de samenwerking.